Worst prikker

30 augustus 2019 - Rovaniemi, Finland

Toen ik opstond om een kopje thee te zetten vanochtend (om 8.30 uur ongeveer), voelde ik het meteen: mega spierpijn! Dus ik besloot gelijk dat ik niks ging doen vandaag…

Ik begon de ochtend met een boek en een kop thee, super relaxt. Verder heb ik een beginnetje gemaakt aan een Spaans overzicht met dingen die ik de afgelopen twee jaar heb geleerd. Ik wil namelijk niet dat mijn Spaans niveau achteruit gaat dit halve jaar.

Voordat ik het wist, was het alweer tijd om te lunchen. Ik ging een lekker eitje voor mezelf bakken met gesmolten kaas erover. Na de lunch ging ik mijn postvak even legen. Ik verwachtte namelijk post van fam. Smit, aangezien Margret mij een “subtiele” hint had gegeven. Dus in mijn postvak vond ik een hele leuke kaart! Die heeft gelijk een mooi plekje gekregen in mijn kamer.

Aan het eind van de middag stond de Grill & Chill op de planning. Deze zou eerst op de berg van Rovaniemi plaatsvinden. Ik was al aan het bedenken hoe ik met deze spierpijn die berg op zou komen. En dan te bedenken dat de berg helemaal niet zo hoog is… Maar goed, de Grill & Chill was verplaatst naar onze achtertuin vanwege het slechte weer. Met achtertuin bedoel ik trouwens een grasveldje tussen de studentenflats. Dit was het moment om mijn worst prikker te testen! Claire en ik hadden marshmallows en worstjes meegenomen. De worst prikker werkt perfect! Ik had er eerst twee meegenomen: één voor Claire en één voor mij. Iedereen was helemaal aan het stuntelen met satéprikkers en toen wij er tussen kwamen met die worst prikkers, werden we gelijk aangekeken. Er is wel zes keer aan me gevraagd waar ik ze vandaan heb. Ik ben later ook nog naar huis gegaan om de andere twee prikkers te halen voor Fija en haar vriend. Wij konden ons wel de “Masters” noemen.

Nu vraag je je misschien af wat nou het voordeel is aan zo’n prikker, want ja een prikker is een prikker. Nou ik zou ze even voor jullie opnoemen:

1. Het is erg handig dat je je worstje aan twee kanten vastprikt, zo wordt die beter aan alle kanten gebruind.
  2. De worst prikker is steviger dan een satéprikker en dus is de kans dat je worstje valt veel kleiner. Ik heb het overigens wel voor elkaar gekregen om mijn worstje van de prikker te krijgen… Maar met behulp van de prikker, kon ik hem ook heel snel weer pakken!
  3. Je kan twee dingen tegelijkertijd boven het vuur houden: twee marshmallows, twee worstjes, één marshmallow en één worstje tegelijkertijd… Het kan allemaal!
  4. De worst prikker is langer dan een satéprikker en dus hoef je niet met je hoofd in het vuur te hangen, ideaal!
  5. De worst prikker heeft een handvat en dat is erg fijn vasthouden.
  6. De worst prikker heeft een touwtje waarmee je hem kan ophangen en zo liggen ze niet in de weg in de la.

Ik ben er vast nog wel een vergeten!

Dus als jullie naar Scandinavië gaan, aanschaffen die worst prikkers!

Na de Grill & Chill heb ik een rondje gelopen, ik vond toch maar dat ik een beetje beweging nodig had na al die marshmallows… Daarna ben ik weer lekker op bed geploft en ga ik weer lezen, serie kijken en puzzelen.

1. Dirk:
    Ik zei het ideaal
  2. Miny:
    30 augustus 2019
    Uniek een verhaal over je spieren en worstprikker.Fijn dat je een vader hebt die adviezen geeft.Dikke kus Wim en Miny
  3. Margriet:
    30 augustus 2019
    Fijn dat je ons mee neemt in de wereld van de worstprikker 😁👍
  4. Sandy:
    Weer wat geleerd 😀😀
  5. Merel:
    30 augustus 2019
    Haha wat leuk! Ziet er goed uit!
  6. Opa en oma:
    31 augustus 2019
    De wondere wereld van de "worstprikker" wat voor mn 80 ste verjaardag. ha ha ha .

Opa Jan