Tweede kerstdag

26 december 2019 - Oslo, Noorwegen

Vandaag begon de dag lekker vroeg. We wilden om 8.00 uur in de auto zitten richting Oslo. Het was ongeveer drie uur rijden vanaf ons huisje in Zweden. We reden over de hoofdweg van Zweden naar Noorwegen, maar zelfs die lag onder het ijs en sneeuw. We moesten dus voorzichtig rijden. Behalve de ijzige weg, verliep de reis soepel en we waren goed optijd in Oslo.

Toen we in Oslo aankwamen, hebben we een klein stukje gelopen over de Aker Brygge.  We hebben nog even ergens koffie gedronken en daarna was het tijd om naar de boot te gaan. Hier werd ons geduld weer op de proef gesteld. Gelukkig was het niet zo druk en mochten we redelijk snel de boot op.

We liepen van het autodeck naar ons hutje. Die route die wij namen, was volgens mij niet de route die voor gasten bedoeld was. Maar ja, dat wisten wij te laat. We liepen als enige met de trap naar boven en we kwamen langs de omgeving van de werknemers. Gelukkig kwamen we uiteindelijk bij een deur die ons weer op bekend terrein bracht. Op de boot legden we eerst onze spullen op de kamer en daarna gingen we gelijk door naar de panorama bar (observation lounge). We hadden een lekker plekje aan het raam en begonnen de reis met een wijntje, biertje, groene thee, nacho's en Qwixx

Rond 15.30 uur was het tijd om ons om te kleden en langs de winkeltjes te lopen. Hier heb ik een mooie nieuwe outfit gescoord. Om 17.30 uur gingen we naar het restaurant. Hier hadden we keuze uit allerlei gerechten. Vooraf begon ik met rundertartaar, als hoofdgerecht had ik rendier en als nagerecht chocolade paté. Het was heerlijk!

Uiteraard stond 's avonds de show op de planning, maar vlak voordat we naar de show wilden, bleek ik mijn portomonnee kwijt te zijn. Ja hoor, weer een slimme actie... Dus ik rende naar het restaurant en naar de toiletten, daar lag die niet meer, dus ik ging naar de receptie en half buitenadem zag ik daar gelukkig mijn portomonnee liggen. De receptioniste had hem gevonden en dus zat alles er nog veilig in. Ze bekeek nog even mijn ID-kaart om te controleren of ik het was en toen gaf ze hem. Ik liet mijn portomonnee daarna maar in het hutje...

Om 20.20 uur ongeveer stonden we in de rij bij de show. Ik wist meteen weer waarom ik vroeger met Merel daar al een halfuur van tevoren ging staan... Het was mega druk!  Pap en ik deden heel goed ons best voor een mooi plekje en dat was ook goed gelukt.

Na de show gingen we weer naar de panorama bar om nog even bij het bandje te kijken en daarna gingen we lekker naar de kamer en naar bed.

1. Margriet:
    2 januari 2020
    Ik zie jullie al rennen voor dat mooie plekje!😂
  2. Miny:
    2 januari 2020
    Mooi verslag van de zo geliefde boottocht.Als een herinnering voor later..Ook dan weer een beetje heimwee.
  3. Opa en oma:
    5 januari 2020
    Rennen? met of zonder glas? Ja plekje zoeken is jullie wel toevertrouwd!!