Weer in Nederland!

27 december 2019 - Geesteren, Nederland

Vandaag ging de wekker om 7.00 uur. We wilden tussen 7.30 en 8.00 uur ontbijten. We hadden ontbijtbuffet dus dat was weer lekker.

Om 9.45 uur ongeveer mochten we naar het autodeck en alvast in de auto zitten. Doordat het niet super druk was, was er geen bovenverdieping nodig voor de auto's en dus stonden we met z'n allen beneden en konden we er snel uit. Althans... Dat dachten we. Er waren namelijk twee mensen die zo asociaal waren om te laat beneden te zijn. Eén van de twee kwam gelukkig nog vlak voordat onze rij mocht rijden, maar de auto voor ons bleef stil staan. De eigenaar van die auto was nergens te bekennen. Nou, nu kunnen jullie je misschien voorstellen hoe frustrerend dat is en al helemaal als je je verheugd op thuiskomen. Gelukkig kwamen we rond 10.05 uur de boot af. Een medewerker hielp ons met uit de rij voegen.

De autorit duurde voor mijn gevoel heel lang, maar ging eigenlijk vrij snel. We hadden gedacht dat we om 16.00 uur pas thuis zouden zijn, maar dat werd ruim een uur eerder. Hoe fijn is dat!

Toen we thuiskwamen, wist ik niet hoe snel in naar binnen moest. Eerst zag ik niemand binnen, dus ik dacht dat ze nog niet thuis waren. Met "ze" bedoel ik Sven, Rens, Merel en Roel. Maar toen ik naar de woonkamer liep, stonden ze daar om het hoekje met champagne en met opa en oma! Echt een super leuke verrassing! Ik was zo blij om iedereen weer te zien.

Na gezellig wat te drinken, vond ik het tijd voor de souvenirs. Ik had voor iedereen wat meegenomen, dus dat was erg leuk. Daarna gingen we wat hapjes eten en uiteraard heel veel kletsen.

's Avonds hebben Rens en Merel een heerlijk driegangendiner klaargemaakt, dat was ook heel lief.

Vanaf vandaag kan ik alleen maar terugkijken op een super mooie en leuke ervaring. Ik heb enorm genoten van de tijd in Finland. Ik heb goede vrienden gemaakt, ik heb veel geleerd en vooral plezier gehad. Ik ga nu genieten van alles en iedereen in Nederland en me geestelijk voorbereiden op mijn volgende avontuur. Hiermee sluit ik mijn blog over het avontuur in Rovaniemi af. Tot snel!

1. Margriet:
    2 januari 2020
    Ik heb genoten van je verhalen, ik zie nu al uit naar je verhalen van spanje!
  2. Roel Jonk:
    2 januari 2020
    Leuk dat je weer in Nedeerland bent en nog bedankt voor de mooie sokken!
  3. Miny:
    2 januari 2020
    Fijn je afsluitende mail weer te lezen.Wat een fantadtisch verslag van jou uit Rovaniemi.Grote klasse .We hebben
    ervan genoten.Steeds weer spannend om te ervaren "wat zal Lot nu weer meegemaakt hebben" Heel veel dank.Met dikke kus van Opa Oma Garssen.
  4. Opa en oma:
    5 januari 2020
    Zet het door in Spanje al is het maar 1x per week..Kunnen we toch no genieten.! Knuffel van opa en oma