Eerste poging tot noorderlicht

31 augustus 2019 - Rovaniemi, Finland

Vandaag begon de dag weer lekker rustig. Ik pakte een glaasje melk en een banaan om de ochtend mee te beginnen. Vanuit mijn bed ging ik even mijn serie kijken.

Iets later op de ochtend ging ik echt ontbijten. Daarna ging ik weer verder met mijn serie, puzzelen en kleuren. Eigenlijk was dit ook het enige dat ik in de ochtend heb gedaan… Gewoon lekker weekend gevierd. Maar eigenlijk heb nog geen school, dus had ik gewoon de hele week weekend.

Rond 12.15 uur vond ik het tijd om te lunchen. Claire ging een wasje draaien en vroeg of ik nog dringende was had en dat had ik dus die gaf ik mee. Daarna ging ik met Sven bellen. We hebben weer fijn kunnen praten. Helaas kwam tijdens het telefoontje Claire terug met de was die enorm stonk naar iets zuurs… Nou goed, ik ging mijn beetje was toch maar even uithangen, want ik was met Sven aan het bellen en dat vond ik belangrijker. Dus ik ging weer verder met bellen. Ik vond het weer super fijn om te bellen. Ophangen vind ik altijd lastig, omdat ik eigenlijk gewoon de hele dag door zou willen kletsen, maar dat gaat natuurlijk niet...

Nadat Sven en ik hadden gebeld, ging ik toch maar weer bij de was kijken. Claire had gelukkig weer een wasmachine gereserveerd, dus konden we het nog een keer wassen. Het stonk zo erg… Na drie keer wassen rook de was nog steeds niet normaal (maar goed na drie keer wassen is het ook wel erg lang nat). Dus ik besloot het gewoon met de hand te wassen en toen werd de geur minder, maar nog steeds niet optimaal… (Ik ben benieuwd hoe het morgen is).

In de avond stond een salsafeest in de Vamos Bar op de planning. Hier was gewoon een dansvloer waar je kon dansen en ze deden ook een half uurtje ongeveer een soort les die we mee konden doen. Ik heb één keer met Claire gedanst en die les meegedaan, maar verder was ik ver (van de dansvloer) te zoeken. Om 23.00 uur ongeveer hadden we genoeg salsa muziek gehoord en gingen we naar de Kansan Pubi. HIer zaten we een klein uurtje, want om 00.00 uur was de kans op noorderlicht vrij hoog en we konden vanuit de pub niet zien hoe bewolkt het was. Dus we besloten alvast naar het Arktikum te gaan. Naast dit museum schijnt een goede plek te zijn om het noorderlicht te spotten. Helaas was het super erg bewolkt, dus konden we nog niks zien. Nu geven we niet zomaar op, dus we bleven nog even wachten. We hebben heel veel gelachen en gekletst, maar geen noorderlicht gezien helaas.

Om 2.30 uur waren we thuis en ging ik gelijk mijn bed in. Ik was super moe, dus viel ook snel in slaap.

1. Rens:
    1 september 2019
    Leuke foto! En noorderlicht komt nog wel
  2. Miny:
    1 september 2019
    Ben nu wel benieuwd of je ook zuur stinkt van de gewassen kleding. Gelukkig is Sven er dan niet bij. Dus tel. Is prima.Regel een
    wolkenloze hemel als je het noorderlicht wilt zien.Veel. Naar boven kijken dus.Gr. WimMiny
  3. Tessa:
    1 september 2019
    Leuk Lot! Als je thuis komt kunnen we mooi samen salsa dansen dan🤪. Leuk dat je zoveel met Claire doet, gezellig!
  4. Ada Garssen:
    1 september 2019
    Leuk de salsa! veel plezier weer meid, Het Noorderlicht komt, dat is zeker, alleen weet je niet wanneer. Ik hoop ook in oktober! Dikke kus
  5. Opa en oma:
    2 september 2019
    Papa zal best wel een app voor je hebben wanneer het noorderlicht komt. Moet ook niet te snel want dan is de verrassing eraf. ( grapje)

Hoop echt dat je mooie foto's kan maken.

Knuffel Opa en oma.