Wandelen, Yoga & Latin Dance

27 augustus 2019 - Rovaniemi, Finland

Vandaag was weer een vrij rustige dag. Ik had een wekker gezet om 9.00 uur en aangezien ik gisteren al optijd ging slapen, was het ook makkelijk om op te staan.

Ik ging eerst even mijn was opvouwen, want die was nu helemaal droog. Daarna ging ik ontbijten. Ik ontbijt eigenlijk iedere ochtend hetzelfde: twee sneetjes geroosterd brood, waarvan één met salami en één met suiker. Daarna ging ik wandelen langs het meer, richting het centrum en weer terug. Dit was 5,5 km in totaal. Wat leuk is aan wandelen hier, is dat overal waar je kijkt wel water te zien is. In Finland zijn ongeveer 180.000 meren te vinden, waarvan 55.000 op zijn minst 200 meter breed zijn.

Na de wandeling was het tijd om te lunchen. Na de lunch ging ik met Claire onze Sport Pass ophalen. In Finland werken ze op de universiteit eigenlijk alleen met stickers. Je kan een Student Card aanvragen (dat heb ik dus ook gedaan) en die is met 2-4 weken klaar. Dat is dus kei lang wachten, maar gelukkig kon ik de sticker voor het sporten al eerder ophalen en die mochten we ook op onze ID-kaart plakken, dus dat hebben we maar gedaan.

Toen we terugkwamen ging ik even Glee kijken, kleuren en lezen. Aan het eind van de middag heb ik voor het eerst een yogales gedaan via YouTube. Deze oefeningen waren ontspannend, maar ook een beetje pijnlijk. Mijn rug en nek zaten flink te kraken… Ik denk dat het komt door het bed hier. Ik heb twee dunne matrasjes en misschien is dat eigenlijk nog niet goed genoeg, desondanks slaap ik wel erg lekker. Maar goed, yoga zal misschien wel goed zijn voor mijn vastzittende nek en rug.

Ik ging al vrij optijd avondeten (om 17.00 uur), omdat Claire, Fija en ik om 18.00 uur hadden afgesproken om naar een Latin Dance les te gaan. Ik wilde eerst helemaal niet, want ik kan totaal niet dansen… Maar Claire en ik hadden de deal gemaakt dat ik mee zou gaan naar dansles en dan zou zij meegaan naar de Grill & Chill komende vrijdag. Dus ik ging mee. Om 18.15 uur was de les voor kinderen, dit deden wij mee als warming up. Deze pasjes waren ook nog vrij goed te doen. Om 18.30 begon de les voor volwassenen en zo ook de ellende… Nee grapje, het was echt heel leuk, maar wel moeilijk (al helemaal omdat de les in het Fins werd gegeven). We hebben super hard gelachen en we hebben zo goed mogelijk meegedaan. Om 19.45 uur was het afgelopen en gingen we naar huis.

Toen we weer thuis waren, ging ik nog een halve liter water drinken en daarna lekker douchen. Vanavond ga ik weer een filmpje kijken met Claire en daarna weer lekker niksen.

1. Miny:
    27 augustus 2019
    Ja je burgert helemaal in.Ook nog dance (Latin).Je bent dus overal straks goed in.Wandelen ,yoga bij de Finnen in het Fins.Leer je dat ook nog.Ga zo door en blijven we meegenieten.
    Veel succes en 😘😘
  2. Rens:
    27 augustus 2019
    Leuk lot, Klinkt als leuke dingen die je gedaan hebt!
  3. Dirk:
    Top
  4. Dirk:
    27 augustus 2019
    He meiske, wat een leuke dag! En gezellig zo met de meiden. Nu als toetje nog het Noorderlicht! Dikke kus, mama
  5. Opa en oma:
    28 augustus 2019
    Leuk geschreven weer Lot, we blijven ervan genieten maar we dachten dat je voor een studie daar was of is dat het Latin Dance? grapje hoor!!!

kus en tot de volgende blog..