Ounasvaara

28 augustus 2019 - Rovaniemi, Finland

Vandaag was ik al om 8.30 uur wakker. Ik ging even mijn ontbijtje maken en een kop thee zetten en daarna dook in weer mijn bed in. Ik deed de ochtend rustig aan en om 11.30 uur ging ik naar de Prisma om boodschappen te doen. Aangezien mijn ervaring met de Lidl iets minder was, sloeg ik die vandaag over.

Toen ik thuis was, ging ik lunchen. Na de lunch ging ik even kleuren en Glee kijken. Om 13.30 uur ging ik gezellig met Sven bellen. Over 44 dagen komt hij weer hier! Ik verheug me er nu al op.

Nadat Sven en ik hadden gebeld, ging ik me klaarmaken voor een wandeling bij Ounasvaara. Ounasvaara is de “berg” in Rovaniemi. Om 15.00 uur had ik afgesproken met Fija en haar vriend. We gingen met de fiets naar Santa Sport, want daar konden we mooi onze fietsen kwijt. Vanaf daar gingen we lopend naar het uitkijkpunt Näköalatorni. De wandeling naar het uitkijkpunt was een stuk korter dan verwacht, maar na een heel stuk bergopwaarts fietsen, hadden we ook niet meer zoveel behoefte aan wandelen. Boven op het uitkijkpunt hebben we even gezeten en iets gegeten en gedronken, maar vooral heel veel gekletst. Nu ik deze berg heb bezocht, heb ik denk ik de belangrijkste dingen in de omgeving verkend. Maar geen getreur; deze omgeving verveelt nooit. Om 18.00 uur vond ik het tijd om naar huis te gaan. Fija en haar vriend bleven nog even. Onderweg naar de fiets liep ik door het bos. Opeens zag ik drie rendieren lekker in het zand chillen, dus daar heb ik even een foto van gemaakt (ik vind het maar bijzonder dat ze zo blijven liggen en het maar prima vinden dat ik even langs loop). De terugweg op de fiets was een eitje, omdat het nu alleen maar naar beneden ging.

Toen ik thuiskwam, ging ik gelijk eten koken. Ik ging lekker Hollands koken: gekookte aardappelen, sperziebonen en gehaktbal. Heerlijk! Na het eten heb ik wat foto’s besteld om mijn kamer nog wat mee op te leuken.

De avond sluit ik af met mijn leesboek en Picture Cross op mijn telefoon.

1. Miny:
    28 augustus 2019
    Goed dat je al vrienden hebt om wat mee te chillen en dan niet te vergeten je rendieren ha ha.Lieve Lot blijf zo genieten van het mooiste land.Pakkerd van Wim in Miny
  2. Margriet:
    28 augustus 2019
    Leuk Lot en straks de herfstkleuren en de sneeuw maakt het allemaal anders, dus idd geen getreur! Hahaha. Moet je niet eens naar school om iets te leren? Hou je brievenbus in de gaten! Er is post onderweg! 💋💋💋 margriet
  3. Opa en oma:
    28 augustus 2019
    Wat heb je al wat meegemaakt in die tijd dat je er nog maar bent. Je moet ons straks ook maar laten meegenieten van de kleurenschakering met je nieuwe toestel. Opa en Oma