Fietsslot kapot

26 augustus 2019 - Rovaniemi, Finland

Vandaag stond ik om 9.00 uur op. Ik ging rustig ontbijten en daarna naar het centrum. In het centrum heb ik een sportmat gekocht, want ik gleed elke keer op mijn fleece-deken uit, dus dat werkte niet. Verder heb ik nog wat rondgelopen in het centrum in het zonnetje.

Vervolgens ging ik naar de Lidl (voor de verandering) om boodschappen te doen. Ik had mijn fiets aan het fietsenrek vastgemaakt en ging naar binnen. De Lidl is zoveel kleiner dan de Prisma, dus ik kon niet alles vinden. Ik vond het nog best moeilijk om te vinden wat ik zocht, omdat het de eerste keer was dat ik in deze Lidl kwam.

Nadat ik mijn boodschappen in mijn rugzak had gedaan, liep ik weer naar mijn fiets. Ik wilde mijn sleutel in het slot steken en toen bleek dat hij kapot was. De helft van het sleutelgat was gewoon weg, heel bijzonder en vooral heel vervelend. Ik stond daar met die boodschappen en wist even niet hoe ik mijn fiets mee moest krijgen… Allereerst denk je ga naar de fietsenmaker, maar mijn fiets zat vast en dat zou betekenen dat ik een heel eind moest lopen naar de fietsenmaker om vervolgens weer terug te lopen. Dus ik liep eerst de Lidl weer binnen om te vragen of zij iets hadden waarmee ik het slot kon doorknippen, helaas hadden ze dat niet. Ik werd steeds een beetje meer geïrriteerd. Ik liep daarna naar de Prisma en kocht daar alvast een nieuw fietsslot. Ondertussen belde ik Claire op om te vragen of zij bij DAS wilde vragen of ze iets van een tang hadden om het door te knippen, maar Claire was bij de Jysk, dus dat ging helaas niet. Wel had zij gevraagd om een tang om het slot door te knippen, maar helaas hadden ze die daar ook niet. Wel hadden ze tegen haar gezegd dat er een winkel in de buurt was die ook wel fietsen maakt en deze zou tegenover de Lidl zijn. Nu zijn er precies zes winkels die in principe tegenover de Lidl zitten. Dus ik begon gewoon bij de eerste winkel en liep zou elke winkel langs. Bij de Isku zeiden ze hetzelfde als bij de Jysk, alleen nu werd erbij verteld dat het een oranje logo had. Nou, he he, daar zag ik een slotenmaker met een oranje logo, dus dat moest hem wel zijn. Ik legde voor de zoveelste keer uit dat het slot kapot was en dat die vast zat aan een fietsenrek en ik hem dus niet mee kon krijgen. Deze man (de werknemer daar) was zo lief om met de auto naar de fiets te gaan. Hij probeerde eerst het sleuteltje er nog in te poeren en hem te openen, maar dat lukte echt niet. Dus toen vroeg hij of hij het door mocht knippen, dus ik zei natuurlijk dat dat mocht, want ik wilde graag met mijn fiets naar huis. Dus hij knipte met een tangetje mijn fietsslot open en ik was weer helemaal gelukkig.

Op mijn fiets ging ik weer naar huis. Het was toen alweer 13.30 uur, dus ik ging snel even lunchen en om 14.00 uur kon ik weer een wasje draaien, twee wasjes om precies te zijn.

Na het wassen ging ik hardlopen met Claire. Het ging niet helemaal zoals ik wilde (3 km), maar ik heb mijn best gedaan. Met hardlopen heb ik soms een goede dag en soms een minder goede dag, maar als ik het blijf volhouden, moet mijn conditie een keer beter worden…

Na het hardlopen heb ik heerlijk gedoucht en daarna gegeten. Deze avond doe ik weer lekker rustig aan en ga ik een filmpje (De Eetclub) kijken. Ik ga deze film kijken, omdat ik het vervolg (Debet) lees op het boek “De eetclub” en als ik dan in het boek lees, heb ik elke keer zin om De Eetclub weer te kijken. Na de film ga ik nog wat lezen en puzzelen en daarmee ga ik deze avond afsluiten.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Dirk:
    26 augustus 2019
    Wat een dag met een slot in de hoofdrol.
  2. Opa en oma:
    26 augustus 2019
    Ik vind het toch ZO knap hoe je het allemaal oplos. Als je nu nog niet zelfstandig bent, dan word je dat wel door alles. En hardlopen: je moet niet alles in een keer willen.

Knuffel en dikke kus..
  3. Margriet:
    26 augustus 2019
    Dat was me wel weer het dagje Lot....:-)
    Maar mooi opgelost!
  4. Merel:
    26 augustus 2019
    Wat een belevenis! Goed gedaan! Lief dat die man je hielp!