Santa Claus' Village & Kansan Pubi

23 november 2019 - Rovaniemi, Finland

Vandaag hadden we de wekker om 9.00 uur gezet. We gingen rustig ontbijten en ons klaarmaken om naar Santa's Village te gaan. Joni heeft een auto gehuurd, dus we konden met haar en haar vriend meerijden. Dat was super fijn en gezellig!

Bij Santa's Village hebben we rondgewandeld en we zijn naar het Husky Park geweest. Bij het Husky Park konden we de husky's aaien, dat is altijd leuk, maar verder was dat niet heel bijzonder, want er liep maar één hond los en de rest zat allemaal in hun hokjes.

Na Santa's Village gingen we weer eens naar de Prisma. We moesten niks hebben, maar vonden het leuk om met Joni en haar vriend mee te gaan.

Toen we thuis waren, hebben we even geqwixxt. Ik had alleen geen normale blaadjes meer, dus ik had er even één getekend. Daarna gingen we ons klaarmaken om naar het centrum te gaan. We gingen uiteten bij Wingston en daarna gingen we naar Kansan Pubi. Bij Kansan hebben we gepoold en tafel ijshockey gespeeld. Ik had poolen elke keer gewonnen, maar ijshockey ging me minder goed af… Ik had drie van de vijf potjes verloren. Daarnaast viel de puck een keer helemaal naar beneden en daar bleef het niet bij, want vervolgens viel de puck onder een verwarming in een vies hoekje. Echt weer typisch dit… Dus we moesten wel even naar de bar om het te zeggen. In dit geval deed Ellen dat en ik bewaakte de jassen. De barmedewerker wilde ons helpen met een soort lange knijper, maar helaas lukte het daar ook niet mee. We hebben ons vijfde potje niet af kunnen maken, maar aangezien het 1-5 voor Ellen stond, was de kans groot dat zij zou winnen. Oepsie…

Op een gegeven moment kwamen Joni, haar vriend, Fija, haar vriend en Bram ook nog naar Kansan, dus dat was ook weer gezellig.

Rond 00.30 gingen Ellen en ik lekker naar huis en gelijk ons bedje in.

1. Miny:
    24 november 2019
    Wat een drukke dag.Maar ook lekker uitetenmaakt alles weer goed.Als Prisma er niet was zal het vast minder leuk zijn.Maar het sneeuwscoteren maakt vast alles weer goed.Fijne dagen nog met Ellen en succes met studie. Groet o en o Garssen
  2. Opa en oma:
    25 november 2019
    Nou, nou wel een leuke en drukke dag zo, maar geniet er maar van. Hoef je niet te bakken omdat je je verveelt. Knuffel opa en oma
  3. Ada Garssen:
    25 november 2019
    lekkerrrrr bij Wingston! Hamburger?
    dikke kus