Nature and Economic Life of Lapland

1 oktober 2019 - Rovaniemi, Finland

Vandaag ging mijn wekker om 8.30 uur, maar om 8.15 uur was ik eigenlijk al wakker. Mijn hersenen vonden dat ik wel genoeg had geslapen, maar mijn lichaam dacht daar anders over, dus ik bleef nog lekker een half uur in bed liggen en ging een beetje op mijn telefoon kijken. Daarna ging ik rustig ontbijten en me klaarmaken om naar school te gaan.

Vandaag had ik voor het eerst het vak Nature and Economic Life of Lapland, Reindeer Husbandry Case. Dit vak is vooral veel groepswerk, zelfs het tentamen moet in je groepje en laat mij nu het geluk hebben dat ik met Claire en Fija in een groepje zit! Zoals de naam van het vak al zegt, gaat dit vak vooral over de natuur en economie van Lapland en de rendieren veeteelt, speelt daarbij een belangrijke rol.

Na school ging ik gelijk naar de Prisma om boodschappen te doen. Het waaide super hard en daardoor voelde het kouder aan dan het was, maar ik had me uiteraard goed ingepakt.

Aan het eind van de middag ging ik weer even met Sven bellen. Dit was weer fijn!

Daarna ging ik eten koken en even uitbuiken voor het sporten. Ik had bij de Prisma ook een schrift gehaald om belangrijke dingen voor mijn stage in op te schrijven, dus daar heb ik een klein beginnetje mee gemaakt. Ik heb een handboek voor stagiaires gekregen van het bedrijf waar ik stage ga lopen. Deze is in het Spaans, dus daar ben ik wel even mee zoet.

Rond 19.15 uur pakte ik de fiets en ging ik naar de sportschool. De keiharde wind zorgde ervoor dat ik het niet koud kreeg! In de sportschool heb ik weer een lekker gesport. Ik denk dat ik de rest van de week niet meer zonder spierpijn kan lachen…

Ik ga nog even serie kijken met Claire en daarna lekker slapen.

1. Opa en oma:
    2 oktober 2019
    Als je met de fiets ga, kun je dan nog wel sporten? Volgens ons heb je dan al genoeg gesport

knuffel opa en oma
  2. Ada Garssen:
    2 oktober 2019
    die hersentjes van jou!! zomaar denken dat je klaar bent met slapen!
    Leuk die rendieren, misschien gaan jullie ook een keer met zo'n slee , lachen!
    dikke kus
  3. Miny:
    2 oktober 2019
    Geweldig dat je kunt luisteren naar je lichaam en nog even blijft liggen in je bed.We snappen dat.Maar je geest moet in het spaans denken.Vooruitdenken heet dat en met je hersens.Veel sterkte.liefs Opa Wim en Oma Miny