Kick-off evenement

30 september 2019 - Rovaniemi, Finland

Deze ochtend heb ik vrijwel niks uitgevoerd, maar ik stond wel gewoon al om 9.00 uur op en ik ging recht op mijn stoel zitten. Ik ging rustig ontbijten en daarna heb ik lekker gekleurd. Aan het begin van de middag kreeg ik een mail waarin stond dat mijn Student Card klaar is! Eindelijk! Dus ik ging die kaart gelijk even ophalen.

‘s Middags ging ik naar Santa Park, omdat we daar de kick-off hadden voor het World Luxury Hotel Awards Gala. We kregen wat extra informatie over hoe het evenement eruit gaat zien en we kregen een rondleiding door het park. Het park zit onder de grond en zo ziet het ook een beetje uit. De muren zien eruit alsof je door een grot loopt. Zoals de naam het al zegt, is het park ingericht met het thema “kerstmis”. Deze grot is de thuisbasis van de kerstman. Hier zit de elven school en het postkantoor van de kerstman en zo zijn er in het park nog meer dingen om in de kerstsferen te komen. Ik heb super veel zin in het evenement. Ik ben heel erg benieuwd hoe het er dan allemaal uitziet, wat ik dan moet doen en hoe zo’n groot evenement nou gaat.

Toen ik terug was van Santa Park ging ik wat sportoefeningen doen. Ik voel me trouwens weer helemaal goed. Daarna ging ik mijn kamer vegen en dweilen, dus ik heb weer een fijne schone vloer.

‘s Avonds ging ik met Joni, Claire en Bram pannenkoeken eten. Fija kwam ook nog even gezellig gedag zeggen (ze was net terug van een weekendje weg). Even een leuk verhaaltje over deze avond: mijn telefoon staat sinds eergisteren (ongeveer) weer in het Spaans. Je kan met Google Assistant bijvoorbeeld iemand bellen en ik besefte me toen we het eten op hadden, dat de Google Assistant nu natuurlijk ook alleen Spaans praat. Dus ik ging proberen Joni te bellen en dat dus in het Spaans te vragen. Nu is dat niet zo moeilijk, maar waar ik niet aan dacht is dat de “J” in het Spaans wordt uitgesproken als een “G”. Dus eerst zei ik: “llama por télefono Joni”... Mijn telefoon kon geen Joni vinden, want zij dacht yoni of honey. En toen zei Joni, dus dat ik “Goni” moest proberen. Na twee of drie keer herhalen, begreep de Google Assistant het hoor! Best knap...

Na het eten ging ik met Britt bellen. Dit was ook weer erg gezellig!

Ik sluit de avond af door HNTM terug te kijken en daarna ga ik lekker slapen.

1. Dirk:
    30 september 2019
    Mooi verhaal Lot
  2. Miny:
    1 oktober 2019
    Spaan, Fins? Nederlands.Wereldburger Lot.
    Weer een mooi verhaal.Kerstmis .Je boft ,zo kom je al in die kerstsfeer.
    Mooie herfst met jullie pannekoeken.Geniet verder.Kus Opa Oma wim/miny
  3. Opa en oma:
    2 oktober 2019
    Ben ook benieuwd het evenement gaat en nu al kerstsferen. Krijg je ook nog kledingvoorschriften? In finse kledy? ha ha

kus opa en oma