Wassen en kleuren

2 oktober 2019 - Rovaniemi, Finland

Vandaag was ik vrij van school. Rond 9.30 uur ging ik gezellig met Joni ontbijten. Tijdens het ontbijt hebben we het vooral gehad over cv’s en solliciteren op stages. Daarna ging ik op zoek naar een woonplek in Sevilla. Helaas werkte de website niet mee, dus kon ik niet op appartementen reageren…

Om 11.00 uur had ik drie wasmachines gereserveerd: één voor donkere was, één voor lichte was en één voor beddengoed. Ik had twee drogers gereserveerd, maar helaas had ik de tweede verkeerd gereserveerd en had dus iemand mijn natte beddengoed gewoon in de tas gepleurd en even aan de zijkant gezet. Ergens begrijpelijk, want ik zou ook gewoon mijn droger gebruiken, maar toch erg jammer. Dus Joni en ik hadden maar voor 15.00 uur weer een wasmachine gereserveerd en voor 16.00 uur een droger. Aangezien het natte beddengoed misschien zou stinken als we het niet op gingen hangen… Er was geen ruimte om het op te hangen, dus dan moet het wel even in de tas blijven.

Voordat we konden wassen, gingen we allebei een aftelkalender maken. Ik had er al één, maar toen we die van Joni afhadden, was die zo mooi gelukt dat ik ook een nieuwe wilde maken. Dus hebben we dat maar gedaan. Ik vind het trouwens ook erg leuk om een aftelkalender te maken, dus deed het oprecht graag. We zijn dan ook vanaf 11.00 uur ongeveer tot 18.00 uur (tussen het wassen door) bezig geweest met deze kalenders.

De tweede keer wassen ging alles gewoon volgens plan, dus nu liggen we allebei in een schoon en droog bed. Van één van mijn lakens heb ik even een gordijn bij het raam in de keuken gemaakt. Hier loopt Jan & alleman namelijk dagelijks langs en ze kijken altijd lekker naar binnen, dus we kunnen nooit even rustig eten zonder bekeken te worden. Oh en trouwens ik heb niet helemaal in mijn laken geknipt hoor! Er hangen gewoon knijpertjes waarmee ik hem heel makkelijk kon ophangen.

Na al het wassen en kleuren, gingen Joni, Fija, Claire, Bram, Fija’s vriend en ik samen eten. Fija’s vriend had pasta carbonara gemaakt. Jammie! Daarna hebben we nog twee kaartspelletjes gedaan. Om 23.00 uur was het echt tijd om naar huis te gaan, want morgen hebben we gewoon weer school!

Ik ga nog een aflevering van Friends kijken en daarna ga ik lekker slapen.

1. Miny:
    3 oktober 2019
    Ben blij dat je een nieuwe aftelkalender hebt gemaakt.Gaat het vast sneller.Je wast best vaak. Erg netjes Lot.Maar ook dat hadden we verwacht. Succes verder met kamer regelen in Spanje en geniet zolang in Rovaniemi. Lekker fris daar. Kus Wim /Miny
  2. Opa en oma:
    3 oktober 2019
    Leuk zo met zn 6 gegeten en spelletjes maar wie wonen bij elkaar en hoever van elkaar? Of valt dat allemaal wel meer?