Event Experience Design

10 september 2019 - Rovaniemi, Finland

Vandaag was weer een leuke dag! Mijn wekker ging om 8.45 uur, want om 10.00 uur hadden Fija, Joni, Claire en ik afgesproken om samen naar het Pilke Science museum te fietsen. We moesten namelijk voor het vak Northern Business Environment hier naar een presentatie luisteren en daarna konden we gratis het museum bezoeken.

Om 10.15 uur kwamen we kapot moe aan, want van al die heuvels hier werden we niet zo vrolijk. We gingen met de klas in een ruimte zitten waar een vrouw ons ging vertellen over de bio-economy en forestry. Ik zou heel eerlijk zijn: ik heb er niet veel van meegekregen. Ik was iets te veel aan het kletsen i.p.v. aan het luisteren. De spreker had heel veel pauzes in haar zinnen, maar het was overduidelijk dat zij heel veel plezier had tijdens haar presentatie. Ze moest vaak lachen. Dat hoorde ik dan weer wel…

Na de presentatie mochten we dus gratis door het museum lopen. Volgens mij is het een super leuk museum… voor kinderen. We konden namelijk houten huisjes bouwen, door een donker (nep) bos lopen, karaoke zingen, naar het geluid van een zaag luisteren en zo waren er nog meer dingen. Dus wat heb ik gedaan: een Fins lied gezongen en een mooi houten huisje gebouwd! “Gaan ze ook nog moeilijke dingen doen?” Nou, dat is nog maar de vraag!

Na deze leuke activiteiten gingen Fija, Joni en ik naar een plek waar studenten goedkoop (€2,60) kunnen lunchen. Hier liepen we weer langs een buffet en mochten we brood pakken, salade pakken en een warme maaltijd (in dit geval was dat aardappel, met een soort nep frikandel, wortels en nog wat andere lekkere dingen).

Om 14.30 uur kreeg ik eindelijk een nieuw vak: Event Experience Design. Op dit vak verheug ik me al sinds ik me hiervoor had aangemeld vanuit Nederland. En tijdens de les, is het ook zeker niet tegen gevallen! Deze les had namelijk ook echt gelijk de structuur van een les: de docent stelde zich voor, de opdrachtgever legde de opdracht kort uit, de docent legde de opdracht kort en een beetje gedetailleerder uit, we maakten groepen en kregen huiswerk mee. Ik zal de opdracht ook even kort uitleggen aan jullie:

Voor de derde keer dit jaar wordt het World Luxury Hotel Awards Gala in het noorden georganiseerd en deze keer is dat bij Santapark. Wij, de exchange students die dit vak volgen, moeten de organisator van dit hele evenement ondersteunen op een aantal gebieden. We moesten ons in vijf groepen verdelen: een communicatie team, een catering team, een security team, een customer experience team en een BP (big picture) team.

Nu behoor ik tot het BP team, samen met Fija, Claire en Joni. Wij zijn eigenlijk een soort kameleon en moeten dus alles een beetje observeren en in de gaten houden.

We hebben één kick-off trainingsdag en twee echte trainingsdagen voor het evenement en we moeten uiteraard helpen tijdens het evenement zelf. Hoe leuk is dat?! Dus in tegenstelling tot Northern Business Environment, ben ik super blij met dit vak!

Om 16.00 uur was ik weer thuis. Om 18.00 uur stond weer een salsa dance les bij Claire en mij op het programma. Ik wilde dus optijd eten, zodat het eten nog even kon zakken voordat ik ging dansen.

Om 17.40 uur gingen we naar de locatie van de salsa dance les. Het was een leuke les, maar ik kan er nog geen bal van… Maar goed, het was leuk en ik ben weer even actief geweest. Om 19.00 uur was de les afgelopen en gingen we weer naar huis.

Toen we thuis waren, gingen we ons weer snel omkleden, want we hadden de sauna gereserveerd van 20.00 uur tot 21.00 uur. We hebben heerlijk genoten van de sauna, wel lekker vaak koud gedoucht en veel gedronken natuurlijk.

Nu ik helemaal ontspannen ben, houd ik dit nog lekker vast terwijl ik Expeditie Robinson ga terugkijken.

1. Dirk:
    Leuke dag
  2. Dirk:
    10 september 2019
    Leuke dag Lot, en lekker inde sauna.
    Fijn dat je nu een leuk vak hebt
    Dikke kus mama
  3. Miny:
    10 september 2019
    Lieve Lot .Deze keer hebben we tranen in de ogen van het lachen.Wat een mooi verhaal .We zien je alles meemaken.Ga zo door.!!!!! Kus opa Wim Oma Miny
  4. Opa en oma:
    11 september 2019
    leuk hoor, een beetje vervelend vak en dan toch nog een leuk vak. En dan nog een gezellige afsluiting. Zo heb je ook geen tijd om je te vervelen. ha ha
    kus opa en oma