Hirttiönpuisto

9 september 2019 - Rovaniemi, Finland

Vandaag ging mijn wekker om 8.15 uur. Ik dacht namelijk dat ik om 9.30 uur op school moest zijn voor mijn Finnish Personal Code. Samen met Fija liep ik om 9.15 uur naar het juiste lokaal en toen kwamen we er achter dat we pas om 10.30 uur aan de beurt waren… Oeps! Gelukkig was de vrouw die ons papierwerk aannam, zo lief om in haar pauze ons al te helpen, dus we waren niet voor niets zo vroeg op school!

Om 9.45 uur was ik weer thuis. Ik deed mijn sportkleren aan en ging weer wat sportoefeningen doen. Dat mocht ook wel na gisteren de hele dag niksen… Na een half uur actief mijn spieren te hebben getraind, stapte ik onder de douche en heb ik lekker lang gedoucht. Daarna heb ik weer even naar het document die ik moet nakijken, gekeken en weer het een en ander verbeterd. De tijd vloog wel voorbij, want voor ik het wist, was het al 11.45 uur. Ik moest dus gauw lunchen, want om 12.15 uur zou ik met Fija naar school lopen.

Om 12.30 uur begon de les: Northern Business Environment. Ik hoopte dat de les deze keer wat nuttiger zou zijn, maar dat viel helaas tegen. Het eerste deel van de les moesten we weer een spel doen. We kregen kaartjes met serieuze onderwerpen en die moesten we op volgorde leggen van wat wij het belangrijkst vonden. Nu hadden die onderwerpen vrijwel niks te maken met toerisme, maar ook niks met de Arctic Region… Joni, Fija, Claire en ik kozen uit de stapel kaartjes de kaartjes waarvan wij de beste link met toerisme konden leggen, om er zo wat nuttigs van te maken. Het tweede deel van de les was er een gastspreker over een project in Schotland. Ze zocht stagiairs… Nou daar had ik dus ook precies niks aan, want 1) ik heb al een stage en 2) ik mag vanuit deze school toch geen stage lopen. Ik hoop dat ik de volgende les wel wat leer of in ieder geval meer informatie krijg over de opdracht waar we uiteindelijk op beoordeeld worden. Nu voel ik me namelijk nog niet echt nuttig in de les…

Om 14.45 uur was de les voorbij. Je vraagt je misschien af waarom de les zo lang duurde voor deze weinige informatie; nou, dat is omdat we een half uur pauze krijgen iedere les. Toen ik thuis kwam, zag ik dat het mooi weer was en dus tijd om weer eens naar het centrum te fietsen. Ik wist eigenlijk al wat ik in het centrum ging doen: outdoorbroeken (met name waterbestendige en winddichte broeken) passen! Na heel veel berichtjes over en weer met Sven en mijn ouders heb ik een hele mooie broek (in mijn lievelingskleur) gevonden! Mijn eerste fjällräven broek. Ik ben er super blij mee!

Toen ik terugkwam van het centrum, ging ik met Merel bellen. Dit was weer erg gezellig! Na het bellen, ging ik gelijk eten. Ik had best wel trek. Daarna was het weer eens tijd voor een avondwandeling en al helemaal nu ik de perfecte broek daarvoor heb!

Ik wilde graag de zonsondergang bekijken, dus ik liep richting het westen. Helaas ben ik onderweg geen goed plekje tegen gekomen, dus ik ben weer naar huis gelopen. Toen ik op Google Maps keek hoe ik moest lopen, zag ik opeens dicht bij mijn huis een soort natuurparkje genaamd HirttiönpuistoOp Google Maps zie je dan een tekentje van een dennenboom. Dus ik dacht daar ga ik heen. En ja hoor, wat was dat een mooie plek! Helaas was ik te laat voor de zonsondergang, want de zon was al achter de bomen verdwenen, maar het was alsnog een mooi plaatje. Het was ook een hele fijne rustige plek, dus ik ga daar vaker heen. Er stonden stenen waar ik met mijn kleedje lekker op ging zitten. Ik pakte mijn thermoskan en camera. Onder het genot van een kopje thee heb ik weer mooie foto’s kunnen maken.

Door de mooie natuur was ik een beetje de tijd vergeten. Ik zou om 21.00 uur met Britt bellen, maar ik zat nog bij het meer… Oeps! Gelukkig was het voor Britt geen probleem om even te wachten tot ik thuis was en kon videobellen. Toen ik eenmaal thuis was, hebben we gelijk gebeld. Dit was ook gezellig!

Deze avond doe ik verder niks, ik ga zo lekker slapen!

1. Dirk:
    Genieten Lot prachtig
  2. Dirk:
    Genieten prachtig Lot
  3. Dirk:
    9 september 2019
    Leuk hè die broek! Een echte fjallraven, super . Fijn dat je weer een mooi plekje hebt gevonden, gezellig met thee erbij.
    Dikke kus mama
  4. Miny:
    9 september 2019
    Wat mooi ,ook per app foto’s gezien.Wel weer een bijzondere dag in je fjallraven broek.puntjes sla ik over. Hifi dikke kus Opa Wim Oma Miny
  5. Tessa:
    10 september 2019