Uimahalli Vesihiisi

11 september 2019 - Rovaniemi, Finland

Vandaag begon de dag nogal vroeg. Om 8.15 uur hadden we de eerste les van vandaag: Northern Business Environment. Deze les moesten we een heel lang artikel lezen over sustainabiliy en mining in de Arctic region. Het artikel was niet zo interessant. Ik las 26 keer hetzelfde stukje en wist eigenlijk niet wat ik ook alweer gelezen had. Ze zeggen altijd als je niet luistert als iemand iets vertelt ofzo: “Het ene oor in en het andere oor uit.” Nou, deze tekst ging het ene oog in en het andere oog weer uit. Na het lezen van het artikel moesten we onze opinies opschrijven en indelen in bepaalde groepen. Ik werkte weer samen met Joni, Claire en Fija en wij kozen ervoor om onze opinies te delen in: environment, economic en social

Na deze les moesten we een uur wachten op de volgende les: Managing Human Resources. Ja, je leest het goed, weer een nieuw vak! Maar deze les duurde maar een half uur en was vooral een korte uitleg over wat het vak inhoudt. Nou ja, ik zeg dit nu wel leuk, maar eigenlijk ging het veel meer over Holistic Approach of Strategic Management en dat vak heb ik niet… Claire ging dus vragen of dat wel klopt en toen zei de docent dat het maar raar was dat wij alleen HRM hebben en niet ook Strategisch Management, dus dat is nog maar even kijken hoe het daarmee gaat. De school in Finland heeft het namelijk wel geaccepteerd en de vakken ondertekend, dus dat is een beetje mal.

Om 11.30 uur ongeveer was mijn schooldag weer afgelopen. Ik ging na school samen met Joni boodschappen doen bij de Prisma

Toen ik weer thuiskwam, ging ik de foto’s, die ik een tijdje terug had besteld, ophangen. Nu is mijn kamer helemaal af! Of had ik dat al eerder gezegd? Daarna ging ik gezellig met mama bellen en weer Qwixxen

Na het bellen ging ik even hardlopen en om 16.30 uur had ik met Joni afgesproken om te gaan zwemmen bij Uimahalli Vesihiisi. De rit er naartoe was nog eens een avontuur. Google Maps vond het leuk om ons over allerlei grote heuvels te sturen… Ik dacht een goede berg omzeiling te weten, maar helaas waren we daardoor kei erg omgefietst (bijna 30 minuten gefietst). Gelukkig konden we er hard om lachen! Wat een wegen hier… We hebben een uurtje gezwommen, dit was erg gezellig, maar we hebben ook wel ons best gedaan hoor! De terugweg wist ik serieus een snellere route, gewoon door het centrum en waren we met 10 minuutjes al thuis.

Toen ik thuiskwam, ging ik lekker eten koken, douchen en klaarmaken om ‘s avonds weer naar wat exchange students te gaan die Joni kende. Ondertussen ging ik nog met Bianca (mijn schoonmoeder) bellen, dat was ook weer erg gezellig!

Om 21.00 uur ongeveer ging ik met Joni en Bram (een andere Nederlandse exchange student) naar het huis van een paar studenten die een feestje organiseerden. Dit was erg gezellig en eigenlijk ook gezelliger dan ik dacht, dus het werd ook later dan ik had gedacht…

Maar goed, morgen kan ik lekker uitslapen, dus niks aan de hand!

1. Margriet:
    12 september 2019
    Dat was me het dagje wel weer! Ik vind het knap hoe jij iedere dag zo je dag kan omschrijven! Doe je goed. XXX
  2. Margriet:
    12 september 2019
    Je hebt je draai daar wel gevonden...😊
    En.... gefeliciteerd met je vader!
  3. Opa en oma:
    12 september 2019
    Al die vakken.. Is er ook een nederlandse beschrijving voor: bv handwerken, figuurzagen etc. boekhouden etc..?

Heb je in een meer gezwommen buiten?
    Leuk weer je dag zo meebeleefd, kan ik weer opscheppen tegen de kennissen n niey alleen over de worstprikkers.!!

Dikke kus voor je vader's verjaardag en tot bels.

PS zou er in de koffer van papa en mama niet een heel klein plekje zijn voor mij? ha ha .
  4. Tessa:
    12 september 2019
    Lot die zegt: ‘ ik weet een kortere weg’ ... uhu waar komt dat me bekent van voor? Oja een tourtje door Diemen.
  5. Joni:
    12 september 2019
    Ik heb genoten van de omweg over de heuvels! 😂
  6. Miny:
    12 september 2019
    Mooie vergelijking "het ene oor in het andere uit Maar het ene oog in en het andere oog uit.?????Maar een schitterende woorspeling. Genoten ook van jouw contac te n waar je er steeds meer van krijgt.Fijn dat je het zo naar je zin hebt. 🤣🤣
  7. Dirk:
    13 september 2019