Dagje niksen

25 augustus 2019 - Rovaniemi, Finland

Vandaag ging de wekker om 8.30 uur. Ik ging met Claire mee naar de kerk hier. Natuurlijk konden wij er niks van verstaan, maar daar hadden ze bij de kerk een oplossing voor: een koptelefoon met de vertaling. Persoonlijk vond ik dat alleen maar irritant, want dan hoor je twee mensen tegelijkertijd praten. Wat me opviel tijdens de dienst, is dat ze hier niet zoveel praten, maar als ze praten doen ze dat ook op een zingende toon. Alleen de preek werd normaal gesproken.

De rest van de ochtend heb ik gekleurd en Glee gekeken. Een rustige ochtend dus. Eerst stond ‘s middags een Grill & Chill event op het programma, maar door de regen is dit verplaatst naar komende vrijdag.

Dus na de lunch ging ik maar even naar het centrum fietsen. Gewoon weer neuzen, want ik wilde niet de hele dag binnen zitten. Zowel de heenweg als de terugweg regende het… Maar deze regen had ook een voordeel: ik kon mijn nieuwe waterdichte jas testen. En de resultaten van de test waren nogal positief; geen spatje water op mijn trui te vinden.

Toen ik terugkwam deed ik nog wat sportoefeningen (om toch nog het gevoel te hebben dat ik een nuttige dag heb gehad). Daarna heb ik weer lekker niks gedaan: lezen, serie, kleuren, serie.

Aan het eind van de middag heb ik nog met Britt (vriendin & klasgenoot in Nederland) gebeld. Zij doet haar exchange in Ierland, dus we hadden elkaar veel te vertellen.

Als avondeten heb ik pannenkoeken gegeten. Ik moest het beslag mixen met mijn vork, want ik was vergeten dat een garde wel makkelijk zou zijn… Maar goed, uiteindelijk is het goed gelukt en heb ik lekker gegeten.

Deze avond komen een paar andere studenten hier gezellig doen en verder wordt het ook een rustige avond.

1. Margriet:
    25 augustus 2019
    Dat zijn heerlijke dagen: niks doen!💋gr margriet
  2. Opa en oma:
    26 augustus 2019
    Wel mooi dat je een kerkdienst heb bijgewoond. Misschien leer je daardoor ook weer andere mensen kennen. Zo zie je hoe je creatief bent zonder garde. leuk hoor.