Just a "regular" Saturday

24 augustus 2019 - Rovaniemi, Finland

Vandaag heb ik een hele fijne dag gehad. Het voelde namelijk als een “normale” dag. Het was natuurlijk niet echt normaal, maar het voelde als thuis. Ik begon de ochtend rustig. Om 9.00 uur werd ik wakker en toen bleef ik nog eventjes liggen en heb ik lekker op mijn telefoon rondgekeken. Daarna was het tijd om te ontbijten en naar het centrum van Rovaniemi te fietsen.

Toen ik aankwam in het centrum had ik eerst ergens een cappuccino gehaald. Ik probeer elke keer een andere koffiebar, zodat ik weet waar de lekkerste (en meest goedkope) koffie te verkrijgen is. De cappuccino die ik nu had, was super klein, dus niet voor herhaling vatbaar… Daarna ging ik gewoon in wat winkels neuzen om te kijken wat voor een leuk aanbod ze hier hebben. Het is voornamelijk sportief, wat ik ook goed begrijp in deze omgeving. In de winkel TopSport heb ik een water- en winddichte jas gevonden, gepast en gekocht. Voor het wisselvallige weer hier is dat ideaal.

Rond 13.00 uur kwam ik weer thuis en maakte ik me klaar om naar de Prisma te lopen. De heenweg was een hele fijne wandeling, maar de terugweg was ietsje zwaarder. Letterlijk, aangezien ik zo’n zeven kilo op mijn rug droeg.

Rond 15.30 uur was ik weer terug en ging ik lekker douchen. Na het douchen heb ik gebeld met mijn ouders. Ik vertelde hen dat ik morgen een Grill & Chill evenement heb via Erasmus. Dus mijn vader kwam met het idee om een worstprikker te kopen. Een worstprikker is gewoon een lange metalen prikker waar je een worstje aan kan doen en boven een kampvuur kan houden. Dus raad eens wat ik heb gedaan? Ik ging weer terug naar de Prisma. Nu wel op de fiets uiteraard. Bij de Prisma heb ik worstprikkers en worstjes gekocht (en nog wat dingen die ik was vergeten…).

Toen ik om 18.00 uur ongeveer weer terug was, was het tijd om eten te maken. En na het eten ging ik weer naar het meer om naar de zonsondergang te kijken onder het genot van mijn leesboek en een kop thee. Het was weer super mooi en een fijn plekje.

Vandaag voelde als normaal, omdat ik gewoon (zoals thuis in het weekend) naar de supermarkt ging, beetje neuzen in de stad en ook af en toe thuis kwam. Alles voelde als normaal (behalve het uitzicht bij het meer natuurlijk) en dat gaf me weer het gevoel dat ik een hele fijne tijd ga hebben hier.

1. Dirk:
    24 augustus 2019
    Heel handig die worstprimker
  2. Dirk:
    24 augustus 2019
    Leuk meid,zo wordt het je steeds meer eigen daar! Nu nog een sport uitzoeken die je leuk vindt. Als het straks vroeg donker is kan je niet meer naar de zonsondergang kijken😜. Dikke kus mama
  3. Margriet:
    25 augustus 2019
    Zo Lot.... vanmorgen even de achterstand weg gewerkt en al je laatste verhalen gelezen. Je beleeft een mooi avontuur waar je altijd op terug kan kijken😊 Mooi en leuke verhalen hoor👍
  4. Miny:
    25 augustus 2019
    Tjonge tjonge.Dit was weer een feest om te lezen en dat je je nu al zo thuis voelt en je eigen weg hebt gevonden met advies van Dirk voor die worstenpin.Leuk zo advies te krijgen. Lot blijf zo genieten en zo alles te delen met het thuisfront en een kus van je moeder en ook van ons .NU uit Suyderoogh een beetje dichter (in km) bij jou ha ha. Pakkerd opa Wim Miny.
  5. Opa en oma:
    26 augustus 2019
    Nu dat was zeker een heerlijke dag zo te lezen. Lekker blijven doorgaan de reisblogger en morgen veel plezier met de BBQ, die je, denk ik nu, al gehad heb. ha ha ha