Aangekomen in Rovaniemi

13 augustus 2019 - Rovaniemi, Finland

Vandaag begon de dag weer vroeg. Ik lag sinds 5.00 uur al te wachten tot de wekker, om 6.30 uur, zou gaan.  Ik verheugde me op het gordijn open doen en weer naar buiten te kunnen kijken (ik was ook stiekem de kleine ruimte een beetje zat). Ik was nog te moe om echt te gaan lezen ofzo, dus die 1,5 uur duurde nogal lang haha! Maar ook aan wachten komt een eind, om 6.30 uur ging de wekker. Hup gordijn open en vanuit bed nog even naar buiten kijken. Een kwartiertje later was het ook wel echt tijd om op te staan, om te kleden en onze spullen te pakken.

Precies om 7.15 uur kwamen we aan op het station. Ploeterend met die twee reuze koffers, een kleine koffer, twee rugzakken en een handtas liepen Sven en ik de trein uit. In de stationshal waren we aan het wachten tot iemand van Fi-rent ons de sleutel van onze gehuurde auto kwam overhandigen. En van wat voor een auto? Een Volkswagen Polo, ideaal! Wat ik vooral fijn vond, is dat we de koffers achterin de auto kwijt konden en dus niet nog meer avonturen hoefden te beleven met die onmogelijke koffers hahaha. De auto was ingepakt en dus konden we naar onze fijne en knusse airbnb :)

Het spannendste moest vandaag nog komen: de sleutels van mijn appartementje voor het komende halfjaar ontvangen. Groot of klein? Zijn er al veel of weinig spullen? Wie is mijn kamergenoot?

Nou, op twee van deze vragen kan ik antwoord geven. Het appartement heeft een prima oppervlakte. Er staat al een bureau, kast en een bed in mijn privé kamer en in de gezamenlijke keuken staat al een eettafel, waterkoker en een magnetron. Bij het overhandigen kreeg ik een wegwerp-pakketje bestaande uit een kartonnen bordje, plastic bestek en een kartonnen beker. “This is so you don’t have to eat out of your hands on the first day,” zei mijn tutor. Verder stond er nog niks, dus donderdag zal ik samen met Sven mijn kamer gezellig maken, zodat het ook echt mijn plekje wordt voor dit semester.

Wie mijn kamergenoot is, kom ik waarschijnlijk 19 augustus pas te weten, maar tot die tijd wacht ik af.

Nu zullen jullie wel denken dat als er nog niks staat en ik dus veel moet kopen… Ja dat klopt. Maar nu heb ik het geluk dat er door mijn school een recycling room wordt geopend en daar kan ik spullen vinden als spiegels, borden, pannen etc. die voorgaande exchange students spullen hebben achtergelaten. De eerste avond dat deze kamer wordt geopend is morgen, dus Sven en ik gaan er dan gelijk een kijkje nemen :)

Verder hebben Sven en ik boodschappen gedaan in de Prisma (een reuze supermarkt) , een rondje gelopen door het simpele, maar leuke centrum van Rovaniemi en hebben we een “relaxt” dagje, vol indrukken, gehad.

De avond sluiten we af met Ajax-Paok, een leesboek en een glaasje prosecco ♥

1. Ada Garssen:
    13 augustus 2019
    Ben benieuwd wat je kunt gebruiken uit de recycling room! misschien is er ook een fiets!
  2. Dirk:
    13 augustus 2019
    Mooi verhaal Lot zojuist na ajax gelezen. Ben benieuwd hie t verder gaat maar het gaat je zeker lukken
  3. Opa Jan en oma Janny:
    14 augustus 2019
    Volgens my kun je beter reisjournalist worden, zo leuk schrijf je. Knuffel voor jullie. 💋💋
  4. Lezer:
    14 augustus 2019
    er zijn kringloopwinkels
    Second hand shops

Second-hand stores are ideal for lowbudget shopping. You can find many second-hand shops in Rovaniemi:
    •Tuhattori, Harrikatu 2
    •Varastotien kirppis, Varastotie 8