Naar Zweden

14 oktober 2019 - Moskojärvi, Zweden

We begonnen de dag lekker rustig. Ik had een ontbijtje gemaakt en Sven zorgde ervoor dat we lekker konden zitten en een serie konden kijken. Daarna pakten we onze spullen en maakten we ons klaar om naar Zweden te gaan. We hadden namelijk via Airbnb een huisje geboekt.

Rond 12.00 uur gingen we naar de Prisma en daarna reden we gelijk door naar Zweden. Het was 3,5 uur rijden en er was geen kip op de weg, dus we konden lekker doorrijden. Steeds dichterbij ons huisje kwam er steeds meer sneeuw. Heerlijk om te zien! Onderweg namen we pauze met een lekker broodje en een kopje koffie.

Ons huisje is in een mini dorpje genaamd Moskojärvi. Hier moesten we een straatje in en aan het eind van dit straatje was ons hutje te vinden. Het zag er super uit! Via een sleutelkastje konden we zelf ons hutje in. Er is geen stromend water, dus we moeten het doen met twee grote kannen (koken, douchen, afwassen etc.). In het huisje staat een bankje, een eettafel met twee stoelen, een koelkast en een mini keukentje. Er is ook een houtkachel waarmee we het hutje (en onszelf) goed warm kunnen houden. Nu vragen jullie je misschien af waar het toilet is; nou die is buiten. We mogen lekker in een gat plassen. Om even in de Scandinavische sferen te komen. Naast het buitentoilet, hebben we ook een sauna buiten. Hoe fijn is dat? In de sauna is overigens wel een klein kraantje om onszelf te wassen.

We hebben de hele middag lekker bij de kachel gezeten, gekletst en series & filmpjes gekeken.

's Avonds gingen we zalm eten met gebakken aardappelen en salade. We hebben heerlijk gegeten.

De rest van de avond hebben we weer lekker geluierd, want van de warmte van de kachel werden we een beetje rozig.

We sluiten de avond af met een filmpje in bed. We gaan waarschijnlijk optijd slapen.

1. Opa en oma:
    15 oktober 2019
    Heerlijk, echt Zweden! Lekker zalm, zelf gevangen? ha ha .Kom op Sven ff laten zien he als je er 1 heb gevangen. Lekker sauna, net wat je zeg, kan je buiten afkoelen.brrr
    knuffel opa en oma
  2. Dirk:
    Gaaf
  3. Tessa:
    Heeerlijk Lorrie!!
  4. Miny:
    16 oktober 2019
    Wat een belevenis.Zo leuk je samen te vermaken met alleen wat hoognodig is .Voor de nacht naar de buiten wc is wat minder.Maar verder fantastisch mee te maken liefs Opa Wim en Oma Miny dikke kus.