Gällivare

15 oktober 2019 - Gällivare, Zweden

Vandaag hadden we weer een rustig dagje. In de ochtend gingen we rustig ontbijten bij het kacheltje en daarna gingen we naar Gällivare. Dat is een klein stadje in de buurt.

Toen we daar aankwamen, gingen we gewoon een rondje lopen. We zagen al gelijk dat het niet zoals Rovaniemi ofzo was. Het was heel rustig, alleen de sneeuw maakte het leuk. We gingen samen lunchen bij een bakker, we deden wat boodschappen en gingen daarna even langs een skigebied rijden. Hier hebben we even van het uitzicht genoten en daarna reden we weer naar ons hutje. We hebben weer lekker zitten niksen.

Aan het eind van de middag ging Sven de sauna klaarmaken voor gebruik; een vuurtje maken. Ook zorgde hij ervoor dat we daarna met warm water konden douchen, door water te gieten in een daarvoor bedoeld vak. Naast de sauna was er een omkleedhok. Elke keer als we uit de sauna stapten, verdampte het zweet meteen en leek het alsof er stoom uit ons kwam. We gingen afkoelen door in de sneeuw te staan. Soms inclusief sneeuwballen gevecht…

's Avonds hebben we soep, vlees en stokbrood met smeerseltjes gegeten. We hebben weer genoten van de dag.

We sluiten de avond af met Peaky Blinders.

1. Miny:
    16 oktober 2019
    Fantastisch in de sauna en daarna sneeuw.Jaloers op jullie.Dat is pas genieten samen. Liefs opa Wim en oma Miny.
  2. Ada Garssen:
    16 oktober 2019
    Leuke dag weer Lot! De naam Gallivare komt me bekend voor, weet niet of wij daar ook eens geweest zijn.
    hoe gaat het plassen 's nachts?
    dikke kus, nog een paar nachtjes,zijn wij er ook !
  3. Opa en oma:
    17 oktober 2019
    Heerlijk weer zo'n paar dagen. Nergens om je druk om te maken.

groetjes, opa en oma