Met pap & mam naar Zweden

20 december 2019 - Stockholm, Zweden

Deze blog is voor twee dagen, aangezien ik op de Silja Line geen internet had om een blog te schrijven.

Donderdag 19 december

Vandaag kwam ik met de trein aan op het station in Helsinki. Met al m'n bagage verliep dat soepeler dan ik dacht, totdat ik m'n bagage in een kluisje wilde proppen. Het kluisje was namelijk niet onderop, nee, hij was een stukje hoger... Het was dus een hele opgave om mijn koffers op te tillen en daar in te proppen. M'n eerste koffer ging nog "oké", maar de tweede lukte helaas niet... Gelukkig kwam er man aan gelopen die mij even kon helpen.

Nadat ik m'n koffers in een kluisje had gelegd, ging ik ergens op het station koffie drinken en lekker lezen. Ik moet een klein uurtje wachten op m'n ouders.

M'n ouders en ik hadden elkaar op het station snel gevonden, dus toen was het tijd voor de tweede uitdaging: mijn bagage in de auto krijgen. Nu moet ik toegeven dat ik vrij veel bagage mee had (meer dan in eerste instantie de bedoeling was), maar na veel passen en meten, is het gelukt! We gingen de auto vast parkeren bij de boot en daarna gingen we nog even Helsinki in.

We hebben een hele gezellige dag gehad. We hadden blauwe lucht en het was opeens niet om 14.00 uur al donker.

Rond 16.00 uur mochten we de boot op. We hoefden niet lang te wachten en stonden ook vrij ver vooraan, wat voordelig zou zijn bij het van de boot afrijden.

Op de boot gingen we eerst naar ons hutje met allemaal Moomin stickers. Ik ging even douchen en daarna was het tijd om op de boot rond te dwarrelen. Voor mij is de bootreis altijd een feestje.

's Avonds hebben we gegeten bij een Italiaans restaurant en daarna genoten van de show. Het was bijzonder, maar ook erg leuk!

Vrijdag 20 december

Vandaag ging de wekker al om 7.00 uur. Vanaf dat moment was het Zweedse (en dus ook Nederlandse) tijd. Dus voor mijn biologische klok was het gewoon 8.00 uur, dus ik had ook genoeg geslapen. We gingen rustig aankleden en daarna hebben we in het buffet restaurant lekker ontbeten.

Om 9.45 uur kwamen we aan met de boot en om 10.00 uur mochten we er al af. Het was tijd voor een dagje Stockholm! We zijn eerst naar het ABBA-museum geweest. Dit was echt heel leuk! Daarna zijn we door het oude deel van Stockholm gelopen en door het centrum. Ik ben zo'n 12 jaar geleden hier voor het laatst geweest. Sommige dingen herkende ik nog en sommige dingen niet, maar wat is het een leuke stad!

We hebben geluncht bij een leuk restaurantje en ook 's avonds bij een leuk restaurant gegeten. Kortom, een hele leuke dag!

Rond 19.00 uur gingen we naar ons hotel. Hier hebben we de avond afgesloten met een film en een wijntje.