Bye Rovaniemi

18 december 2019 - Kemi, Finland

Vandaag begon ik de dag om 9.00 uur. Eerst ging ik in bed nog rustig op m'n telefoon en daarna vond ik het wel tijd om op te staan. Voor mijn gevoel moest ik nog super veel doen. Uiteindelijk bleek dat niet zo te zijn.

Ik ging ontbijten en nog een laatste keer m'n kamer vegen. Daarna ging ik al m'n spullen bij Fija brengen, zodat als 's middags m'n kamer werd gecontroleerd, m'n kamer ook echt leeg was. Ik heb ook nog de keuken geveegd en alles gedweild.

Om 12.30 uur ging ik nog even lunchen en de laatste afwas doen en daarna was het eigenlijk gewoon wachten op iemand van DAS. Ik had rond 14.00 uur de controle gepland, maar dat werd uiteindelijk 14.50 uur... Om 14.30 uur was er namelijk nog niemand, dus toen ben ik naar het kantoor gegaan en daar zeiden ze dat er iemand binnen 10 minuten zou komen. Zo typisch, dat op het moment dat je er klaar mee bent, mensen te laat komen... Gelukkig was m'n kamer goed schoon en is alles goedgekeurd.

Na de controle ging ik naar Fija en daar hebben we gezellig gechilld, gegeten en  ook minder gezellig afscheid moeten nemen.

Toen ik met Fija op de taxi aan het wachten was, kwam er op een gegeven moment iemand aan gescheurd. Bij de vorige auto maakten we nog een grapje: als je maar niet in zo'n auto moet stappen, die vliegt zo uit de bocht. Sommige mensen hebben de drang om in de sneeuw lekker te slippen in elke bocht... Je raadt het waarschijnlijk al, mijn taxi chauffeur was zo: elke bocht, ieder stoplicht. Al met al, ik ben aangekomen bij het treinstation.

Bij het treinstation moest ik een halfuurtje wachten en vanwege dat gesjouw met die koffers, was die tijd zo voorbij en kon ik lekker de trein in. In de trein heb ik een slaapcabine voor mezelf dat is ideaal. Eerlijkgezegd had er met al deze koffers ook niemand meer bij gekund...

In de trein heb ik gewacht tot de conducteur kwam en daarna ging ik naar het restaurantje. Sven had geappt dat ik een wijntje van onze pas mocht halen, super lief! En dat ging ik dus ook even doen. In het restaurantje heb ik een wijntje gedronken en serie gekeken. Daarna was het wel tijd om naar bed te gaan, maar ik kon opeens mijn cabine niet open krijgen. Althans, dat dacht ik. Ik had het 100 keer geprobeerd, maar het lukte maar niet. Dus ik ging op zoek naar een conducteur en hij vroeg in welke coupé ik zat. "Coupé 24, compartment 103," zei ik. Toen liep ik de conducteur achterna en liepen we opeens verder... Oepsie! Verkeerde coupé... Nu bleek dus dat ik in coupé 23 mijn sleutel aan het proberen was in plaats van in coupé 24 en daarom werkte het dus niet... Achja, kan de beste overkomen!

Ik sluit de avond af met een serie. Morgen zie ik m'n ouders weer!

1. Margriet:
    18 december 2019
    Slaap lekker en een fijne tijd met je ouders!💋
  2. Miny:
    19 december 2019
    Wat een leuke mail .Afscheid en tranen ,dan met de taxi.Goed dat we dat niet wisten.Enge tocht dus en dan eindelijk lekker slapen en dan verkeerde kamer.Dat is heel wat .Nerveus????????? Hoezo.Gelukkig word je vanaf morgen weer goed begeleid. Dikke kus
  3. Opa en oma:
    23 december 2019
    Afscheid nemen en dan een heerlijk weerzien met papa en mama.. Gezellige tijd nog in Zweden. knuffel opa en oma