Hovfjället

22 december 2019 - Sunne, Zweden

Vandaag begon de dag rustig. Ik ging eerst even een test maken voor Erasmus (school) om te kijken in hoeverre mijn Engels is verbeterd in het afgelopen half jaar. Mijn niveau is van B2 naar C1 gegaan. Een taalvaardigheid niveau begint bij A1 (basis) en gaat door tot C2. Hoger dan C2 bestaat eigenlijk niet, want dan zou je een "native speaker" zijn.

Na de test ging ik ontbijten en daarna gingen we naar Hovfjället. Dit is zo'n 50 km hier vandaan en daar lag wel sneeuw. Hovfjället is een skigebied. Morgen gaan we daar skiën! We hebben een korte wandeling gemaakt, maar op een gegeven moment was ik door de sneeuw gezakt en had ik een ijskoude voet, dus zijn we maar weer richting huis gegaan. Bij Torsby bedachten we dat het nog leuk zou zijn om daar te lunchen. Dus we hebben een lekker broodje en gebakje gegeten.

Toen we terug waren, wilden we nog even bij Sunne wandelen, maar vanwege het mistige en sombere weer sloegen we dat over. Pap en mam gingen bij het huisje nog even wandelen en ik ging gezellig met Sven bellen. Dat was weer gezellig! Daarna heb ik op de DS gezeten en nog Spaans geoefend.

's Avonds heb ik pasta carbonara gemaakt en hebben we Yathzee gespeeld. Helaas heb ik niet veel geluk gehad met dit spelletje.

1. Margriet:
    23 december 2019
    Ziet er prachtig uit!
  2. Miny:
    23 december 2019
    Spelletjes moe misschien.Over een paar dagen lukt het weer.Anders Engelse spelletjes doen.Want daar ben je al heel goed in met je C1.Overigens erg knap.Skiën ook niet verleerd.Wat wil je nog meer.Geniet de laatste dagen maar van al het mooie om je heen.Dikke kus Opa Wim en Oma Miny