Winter Trail Ounasvaara

25 november 2019 - Rovaniemi, Finland

Vandaag heb ik sinds 100 jaar doorgeslapen tot 9.45 uur. Wie had dat gedacht? Om 10.00 gingen we uit bed, douchen en ontbijten.

Rond 11.00 liepen we een rondje door mijn school om alles even te laten zien. Daarna gingen we ons klaarmaken om naar Ounasvaara te gaan. We gingen eerst een stuk fietsen en vlak voor de berg hadden we onze fietsen neergezet. De rest hebben we bergopwaarts gelopen.

Bijna bovenop de berg, begon de wandeling. We volgden de Winter Trail. Het was op de berg veel mooier dan in het centrum van Rovaniemi, omdat er veel meer sneeuw lag. We liepen eerst naar een plekje om een vuurtje te maken. Hier was al een vuurtje aan het branden, dus we gingen hier één worstje braden. We zagen dat het al 13.30 was, dus we moesten ons een beetje haasten om voor het donker weer terug te zijn. Na het worstje liepen we naar de natuurlijke waterbron. Hier hebben we water uit kunnen drinken. Vervolgens liepen we verder over de Winter Trail, het werd langzaam wat donkerder. Uiteindelijk hebben we besloten een stuk af te snijden door over de langlaufbaan te lopen. Op een gegeven moment kwamen we weer uit bij een plek dichtbij het huisje waar ik met papa en mama had gezeten. Dus vanaf daar wist ik door het bos via Näköalatorni de weg uit m'n hoofd, waardoor we weer wat rustiger verder konden. Ik kon dan namelijk in het donker ook wel de weg terugvinden.

Bij Näköalatorni heb ik een vuurtje voor ons gemaakt. Eerste keer dat ik een vuurtje in het open maakte, gelijk goed gegaan! We hebben hier lekker worstjes gebraden, tosti's gemaakt en marshmallows gebraden. Super lekker allemaal. Daarna was het weer tijd om naar huis te gaan.

Thuis hebben we eerst even op bed gezeten, want we waren lekker lui en rozig. Daarna hebben we eten gekookt en spelletjes gedaan.

Om 20.45 uur heb ik Ellen naar het station gebracht en daar stapte ze op de trein. Ik heb een super gezellig weekend met haar gehad.

Ik sluit de avond af met een serie.

1. Dirk:
    25 november 2019
    Leuk ben jaloers
  2. Merel:
    25 november 2019
    Klinkt weer als een leuke gezellige dag! Gaaf hoor!
  3. Miny:
    26 november 2019
    Wat een geweldige belevenis Zo lekker en lang geslapen zoals je in 100 jaar niet gedaan hebt. Maar wel een belevenis. zeker met Ellen .En dan weer worstjes op het vuur.Fijn dat jij de weg zo goed wist.Maar doe dat nu Ellen weg is maar niet alleen in het donker.Fijne dag en dikke kus opa oma GarssenXXXX
  4. Opa en oma:
    26 november 2019
    leuke dag weer zo. Volgens ons hoef je de eerste week niet te sporten. Gezellig, zal wel weer stil zijn zo maar wel goed afstrepen nu. schiet al op. kus opa en oma