Vrijstelling

25 september 2019 - Rovaniemi, Finland

Vandaag begon ik weer met een cappuccino en een geroosterd broodje. Om 9.15 uur begon de les. Tijdens de les hebben we alleen maar gepraat over hoe wij de evaluatie willen beoordelen: gehaald/niet gehaald of een cijfer van 0-5.

Toen de les was afgelopen, gingen Joni en ik even naar de docent toe, want wij konden vrijstelling krijgen voor dit deel van het vak. We moesten namelijk een test maken en die hebben we met 84% gehaald en we moesten een lijst sturen van alle projecten die wij hebben gedaan. Dus dat hadden we gestuurd en ze vond dat nogal indrukwekkend, dus kregen we vrijstelling voor het project van dit vak. Het was zo dat we een project moesten doen, maar die hebben wij in Nederland al een paar keer gedaan dus de lessen waren daardoor nogal saai. Nu we deze vrijstelling hebben, scheelt dat weer een paar uur per week vervelen. Nu denk je misschien dat ik dan nu al helemaal niks nuttigs doe, maar de overige tijd gebruik ik gewoon voor sporten, wandelen en andere leuke dingen!

Na school ging ik met Joni en Bram sporten. Ik wilde namelijk weer gaan hardlopen, maar het was best frisjes dus ik had er niet zoveel zin in. Dus toen zei Joni: "Ga dan op de loopband." Nou, dat was een goed oplossing. Ik ging 35 minuten op de loopband en daarna heb ik nog krachttraining gedaan.

Na het sporten, ging ik snel even douchen, want daarna ging ik met Joni, Bram en Brams huisgenoot naar de Prisma en Lidl. We moesten een beetje haasten, omdat ik om 18.00 uur met Sven zou bellen en Bram zijn was zou om 18.00 uur klaar zijn. Maar toen we bij de Prisma waren, zag ik mooie snowboots die er uitzagen alsof mijn steunzolen erin konden. Dus die moest ik even passen en uiteindelijk heb ik ze gekocht. Ik ben nu helemaal klaar voor de winter; laat de sneeuw maar komen!

Om 18.05 uur was ik thuis en iets later ging ik met Sven bellen. We hebben weer gezellig gekletst. Nadat ik met Sven had gebeld, ging ik eten koken en tijdens het eten ging ik met m'n ouders bellen. Papa moest op een gegeven moment weg voor school, dus toen ging ik met mama Qwixxen

Na alle gezelligheid met het thuisfront moest ik me even snel klaarmaken voor een feestje in de avond. Het feestje was ook erg gezellig en als afsluiter bleef Joni bij me logeren, super leuk!

1. Miny:
    26 september 2019
    Gefeliciteerd met je vrijstelling.Knap geregeld.En extra tijd voor sporten en lopen met je snowboots. En niet te vergeten je vrienden.Van het thuisfront blijven genieten en wij ook.Dikke kus Opa en Oma Wim en Miny
  2. Merel:
    26 september 2019
    Het klinkt meer als vakantie dan als een half jaar studeren haha! Leuk hoor! Xx
  3. Opa en oma:
    26 september 2019
    Lekker die vrijstelling. Ook straks als Sven komt, extra uren vrij is nooit weg.!!