Vrijdag de dertiende

13 september 2019 - Rovaniemi, Finland

Vandaag begon ik de dag weer rustig. Om 9.00 uur ongeveer ging ik opstaan en om 10.00 uur begon ik mijn ochtendwandeling. De bomen zijn al langzaam aan het verkleuren, dus het is nu ook super mooi om te wandelen.

Na de wandeling ging ik mijn spullen pakken die ik mee moest nemen naar school. Daarna ging ik nog even lunchen. Ik had mezelf weer even verwend door mozzarella met pesto en Parmezaanse kaas te eten en als gezond onderdeel had ik komkommer gesneden.

Om 12.30 uur begon de les: Human Resource Management. Deze les leek een vrij normale les. De docent legde uit wat er allemaal bij dit vak hoort, zoals werving & selectie, beloningen, welzijn van de werknemers etc. Ik heb dit vak in Nederland ook al gehad, dus het was voor mij geen nieuwe info, maar ik was allang blij dat de les een fijne structuur had. Wat me de afgelopen week is opgevallen, is dat het onderwijs hier een beetje traag gaat. Vandaag bleven we één uur bij één slide en nog steeds bleven er vragen en opmerkingen komen. Ik ben op een gegeven moment zelf maar vooruit gaan werken en aantekeningen gaan maken van de slides erna. Zo voelde ik me toch nog een beetje nuttig. Ondertussen had ik ook met Sven geappt over de autohuur als hij hier is. Hij heeft de auto al geboekt, dus dat was ideaal! Nog 28 dagen!

Na de les ging ik lekker naar huis. Het was best frisjes, dus ik ging gelijk thee maken. Toen ik buiten liep, wist ik al dat ik zodra ik binnen was een lekker kopje gemberthee kon drinken, dus ik was me er al op aan het verheugen. Mijn lievelingstheesoorten zijn winterglow of gemberthee. Rooibos of groene thee vind ik eigenlijk ook erg lekker.

Rond 16.00 uur ging ik met Sven bellen, we hebben weer heel veel gekletst. Helaas moest ik om 17.30 uur weer ophangen, want ik moest om 18.00 uur ongeveer in de sportschool zijn. Op vrijdag kun je namelijk met de studenten sportpas alleen tussen 13.00 en 14.00 uur en tussen 18.00 en 19.00 uur naar binnen. Gelukkig ging ik sporten en had ik geen tijd om te jammeren over dat we weer ophingen.

In de sportschool heb ik een half uur op de crosstrainer gestaan en daarna een half uur krachttraining en stretchoefeningen. Ik had super erge rugpijn, dus ik kon niet veel apparaten gebruiken. Na de stretchoefeningen zakte mijn rugpijn een beetje weg, waardoor ik weer moed had om naar huis te fietsen.

Om 20.00 uur ongeveer was ik weer thuis en ging ik douchen. Daarna deed ik al lekker mijn pyjama aan, zodat ik daarna lekker onder de dekens kon zitten. Maar voordat ik dat deed, moest ik nog even eten, dus ik ging weer lekker pannenkoeken maken.

Na deze dag kan ik zeggen dat ik geen ongeluk heb gehad op vrijdag de dertiende

Ik sluit de avond af met een serie en een puzzelboekje. Ik ga weer optijd slapen.

1. Dirk:
    Top
  2. Merel:
    13 september 2019
    Leuke dag! En mooie foto's! Slaaplekker straks!
  3. Miny:
    13 september 2019
    Blij dat de 13de en dan vrijdag goed gegaan is ook voor Ilse .
  4. Opa en oma:
    14 september 2019
    lekker makkelijk dagje dan weer op school. En de rest van de dag weer nuttig besteed

kus opa en oma
  5. Ada Garssen:
    14 september 2019
    anderhalf uur gebeld met Sven , is idd wat kort!;)
    de herfst gaat nu dus toch beginnen ,lekker, laat de sneeuw ook maar komen!
    dikke kus mama