Voor de verandering een lange schooldag

19 november 2019 - Rovaniemi, Finland

Vandaag begon de dag weer lekker vroeg. Om 9.15 uur begon namelijk de eerste les van de dag: Human Resources Management. Deze les was best saai, dus tijdens de les heb ik aan een van de opdrachten gewerkt.

Vervolgens was er nog een HRM les. Deze les duurde 3,5 uur en was op de computer. We moeten in een systeem (MaraPlan) een rooster maken voor een restaurant dat 24/7 open is met maar zes werknemers. Deze les kregen we uitleg over het systeem en mochten we een begin maken. In eerste instantie lijkt het een makkelijke opdracht totdat de regels werden verteld:

1. Maximaal 6 werknemers en deze verdelen over de keuken en het restaurant
  2. Voor iedere vijf dagen een X-vrije dag (>24 uur) en een V-vrije dag (>30 uur).
  3. Na elke shift van 8 uur, moet de werknemer 8 uur rust krijgen
  4. Maximaal 7 dagen aaneensluitend werken, tenzij werknemer zich aanbiedt om vaker te werken

Het verbaast me niks als ik nu nog iets vergeten ben. Dit wordt een lastige opdracht, want voor zover ik heb geprobeerd, is het nog niet gelukt… Ik ben benieuwd of het wat wordt.

Na school ging ik wandelend naar Safartica, omdat ik daar samen met Fija en haar vriend een sneeuwscooter tour ging boeken. Fija's vriend werkt daar en op deze manier konden we korting krijgen en een verzoek indienen om hem als tourguide te krijgen. Vrijdag komt Ellen (een collega van Jacob's kitchen) en met haar, Joni en Joni's vriend ga ik komende zondag die tour doen. Ik heb er super veel zin in! Daarna heb ik nog even met Fija en haar vriend koffie gedronken.

's Avonds heb ik pasta pesto gegeten en ben ik in mijn puzzelboekje verdergegaan. Daarmee sluit ik ook deze avond af.

1. Rens:
    19 november 2019
    Sneeuwscooter tour lijkt me zo leuk!
  2. Miny:
    19 november 2019
    Wat een leuk uitje met de sneeuwscooter.Doe voorzichtig.Ook het roosters maken leer je.Wat een leuke opleiding.Al zijn er ook opdrachten of lessen die niet leuk zijn ,maar dan doe je toch wat anders.Klasse.Welterusten voor straks xxxxxx opa oma van je ooit logeeradres de Akelei.
  3. Tessa:
    20 november 2019
    Wauw echt leuk Lorrie!
  4. Opa en oma:
    20 november 2019
    Sneeuwscootertocht. Lijkt me leuk maar ook eng..Als ik dat toen van papa en mama zag mag je wel een dik kussen meenemen. Maar moeilijk roosteren, dit wel en dat weer niet. Wel heel afwisselend. Succes maar weer. Kus opa en oma