Trainingsdag 2 (en morgen komt Sven!!)

11 oktober 2019 - Rovaniemi, Finland

Vandaag begon de ochtend rustig. Ik ging nog even naar de Prisma een paar kleine boodschappen doen. Daarna kwam Joni om gezellig thee te drinken.

Om 12.30 uur moesten we weer met de bus naar Santa Park. Hier hadden we onze tweede trainingsdag. Eerst moesten we weer wat tafels indekken. Wij, Nederlanders, waren weer keihard aan het werk, terwijl sommigen een beetje uit hun neus aten… Na het dekken, hadden we een brandoefening.

Na de oefening moesten we blouses passen. Ik was ook gerustgesteld dat we er toch wat netter uit zullen zien dan ze eerst zeiden. Daarna ging het hoofd van de bediening ons uitleggen wat we ongeveer moeten doen, we kregen een planning voor de avond en we werden ingedeeld bij een andere over/serveerster. Ik sta bij een oudere man met veel horeca ervaring, maar sociaal is hij verder niet super. We kregen trouwens tijdens de uitleg te horen dat we ook champagne mogen schenken, nou gelukkig in ieder geval nog iets waarmee we contact maken met mensen… De bedoeling is dus voornamelijk dat wij (studenten) achter de ober/serveerster lopen en klaar staan met ons dienblad, zodat hij/zij de borden op tafel kan zetten. Daarna moeten we weer als hondjes achter hen aan lopen. Dat achter elkaar aan lopen hebben we een paar keer geoefend. Het was ook zo moeilijk (niet dus)...

Na het oefenen mochten we weer fijn naar huis. Ik ging samen met Fija, haar vriend, Joni, Bram en Claire eten. Dit was gezellig en fijn om de gedachte weer van het stomme evenement af te houden.

Morgen komt Sven eindelijk! Ik kijk daar naar uit en ik hoop dat die gedachte me morgen door het evenement heen helpt.

1. Opa en oma:
    12 oktober 2019
    Je ziet na het regen komt zonneschijn.. maar eerst dat "leuke"evenement en dan is Sven er.. Zo zie je maar weer wordt toch alles leuk.. Lieve groet voor jullie en gezellige tijd. Opa en oma