Tiramisu!

5 oktober 2019 - Rovaniemi, Finland

Vandaag heb ik (voor mijn doen) lang in bed gelegen. Eerst was ik om 8.00 uur wakker, maar Joni en ik sliepen natuurlijk best laat, dus ik was nog niet klaar met slapen. Na een extra uurtje te slapen, was ik toch echt wakker. Joni sliep nog, dus ik bleef nog lekker in bed liggen en keek een beetje op mijn telefoon.

Rond 10.00 uur gingen we uit bed en maakten we een ontbijtje. Joni had haar Nintendo DS meegenomen, dus dat hebben we de rest van de ochtend maar gedaan! Lekker Mario Party gespeeld, super leuk! Nostalgie… Rond de middag gingen we wandelend naar de Prisma om boodschappen te doen. Vandaag ging ik het echt doen: tiramisu maken. Dus de ingrediënten voor dit heerlijke toetje stonden bovenaan mijn boodschappenlijst!

Toen we weer terugkwamen van de Prisma ging ik eerst even langs Fija om haar rasp en mixer te lenen. Mixer is toch fijner als je eiwit moet kloppen. Daarna ging ik gelijk beginnen met tiramisu maken. Ik had een doos eieren gehaald (10 eieren). Ik had zes gesplitste eieren nodig volgens het recept. Eerst had ik er twee gesplitst en toen ik de derde erbij deed ging het mis… Eigeel bij het eiwit… Dus dat waren drie verspilde eieren… Bij de tweede poging ging het goed tot het zesde ei. Maar daar kwam ik gelukkig nog optijd achter het kapotte ei, dus er zat een ieni mini drupje eigeel in het eiwit. Ik wilde niet weer naar de supermarkt voor nieuwe eieren, dus ik dacht: als ik nu met een lepeltje dit eigeel eruit haal, kan ik het nog proberen. En ja hoor, het lukte! Ik kreeg heel mooi stijf eiwit. Toen de tiramisu klaar was, deed ik er een alluminiumfolietje over en hup in de koelkast. “Over vier uur kan ik hem proeven.”

Ik ging de rest van de dag lekker serie kijken en op de Nintendo van Joni. ‘s Avonds heb ik pizza gegeten en om 20.45 uur konden Claire en ik de tiramisu beoordelen. De smaak is goed, maar morgen is die beter denk ik, omdat die dan nog langer in de koelkast heeft gestaan. Ik verheug me daar nu al op!

Ik heb met Claire weer Chesapeake Shores gekeken en verder sluit ik de avond af met een muziekje of een filmpje. Daar ben ik nog niet over uit.

1. Opa en oma:
    6 oktober 2019
    Nou je heb na zo'n dag nog ff de tijd om niks te doen en na te denken. Misschien val je spontaan in slaap'.

Alvast nachtzoen voor vanavond..