Sven uitzwaaien

19 augustus 2019 - Rovaniemi, Finland

De wekker om 5.30 uur. Sven moest om 9.30 uur vliegen. Ik zou met de fiets naar het vliegveld gaan, omdat we de auto op het vliegveld achter moesten laten. Daarna kon ik dan ook weer op de fiets terug. Maar het idee van Sven uitzwaaien, viel me toch zwaarder dan ik dacht, dus hebben we de fiets in de auto gepropt en ben ik toch nog met de auto meegegaan. Ik wilde gewoon nog elk mogelijke moment met Sven zijn. Om 6.30 stapten we in de auto en reden we naar het vliegveld, het was maar tien minuutjes rijden dus we waren lekker optijd. Zo optijd zelfs dat de schoonmakers nog bezig waren en de security en het restaurant nog niet open waren. Dus Sven en ik haalde wat drinken uit zo’n machine en gingen op een bankje wachten. Om 8.00 uur ging de security open en was het dus tijd om afscheid te nemen. Zoals ik al een paar keer heb gezegd, is het totaal niet mijn ding. Huilend zwaaide ik hem uit. Gelukkig kon ik hem via Whatsapp nog goed bereiken.

Ik moest dus op de fiets van het vliegveld naar mijn kamer in Rovaniemi. Ik kon mijn rugzak mooi meenemen op mijn bagagedrager. Het was 35 minuten fietsen, maar ik deed er iets langer over, omdat ik soms even op Google Maps moest kijken. In het begin hoefde ik eigenlijk niet te trappen, ik moest zelfs afremmen om niet te hard te gaan. Ik ging alleen maar bergafwaarts; ideaal. Mijn tas is een keer van de bagagedrager afgevallen, maar verder verliep de reis soepel.

Toen ik eenmaal thuis was, ging ik maar gelijk boodschappen doen voor afleiding. In mijn hoofd hoorde ik mezelf zeggen: “Nog 2 maanden en dan komen Sven en mijn ouders… Nog twee maanden…”. Maar goed, ik ging dus boodschappen doen. 500 meter verderop zit de Sale. Dit spreek je trouwens letterlijk zo uit (Saale) en niet op zijn Engels. Het is een kleine supermarkt, maar in principe kun je er alles halen.

Daarna ging ik op mijn kamer zitten, pakte ik mijn laptop en puzzelboekjes, kleurboek en tijdschriften en ben ik zo van alles langs gegaan om te doen. ‘s Middags heb ik nog even een wasje gedraaid en veel gekletst met mijn huisgenootje. Dus ik kan zeggen dat ik genoeg afleiding heb gehad.

‘s Avonds ging ik risotto met paddenstoelen maken en daarna naar Fija (ook een Tourism Management student van Inholland in Diemen, maar dan van de Engelse versie). Dit was erg gezellig. Om 22.00 uur vond ik het wel tijd om weer naar huis te gaan, aangezien de dag al vroeg was begonnen en de volgende dag ook weer intensief wordt.

Toen ik thuis kwam, deed ik mijn pyjama aan, ging ik tanden poetsen en mijn bed in. Ik sluit de avond af met aan aantal appjes en een spelletje op mijn telefoon (Picture Cross).

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Opa en oma:
    20 augustus 2019
    Nou toch nog een leuk verslag.. Puk en Gerben komen zo, kunnen ze het ook ff lezen.
  2. Miny:
    O lieve Lot
    .Wat wederom een geweldig verhaal.Je
    moet als de stage voorbij is maar in boekvorm uitgeven.Grote klasse.Jehebt je er dus prima doorgeslagen.Afscheid nemen is moeilijk ,maar je krijgt er heel veel voor terug aan ervaring enz.Van ons weer een dikke zoen.Wel je tas goed vastbinden op de fiets.We kijken steeds uit naar je volgende mail.😘😘
  3. Dirk:
    Goed gedaan
  4. Ada Garssen:
    20 augustus 2019
    he meis,weer een dag achter de rug! kan me voorstellen dat het spannend was, Sven weg en nu gaat het gebeuren. Maar je hebt al weer leuke dingen gedaan, lekker kleuren, muziek luisteren, filmpje kijken. dikke kus, mama