Pyhä-luosto

20 oktober 2019 - Rovaniemi, Finland

Vandaag begon de dag om 8.00 uur. We gingen rustig ontbijten en ons klaarmaken om naar het natuurpark Pyhä-luosto te gaan. Hier wilden we een wandeling maken.

Deze reis heb ik weer een stuk gereden. Dat was heel fijn, want dan weet ik weer dat ik het niet verleerd ben. Stiekem wist ik dat al, maar toch… Het was in totaal 1,5 uur rijden. Onderweg zagen we steeds meer sneeuw (net als de reis naar Zweden).

Om 10.45 uur ongeveer kwamen we aan bij het dorpje Pyhä. Hier konden we de auto parkeren. Bij Naava (een restaurantje en toeristenbureau) gingen we wat drinken en iets lekkers eten. Daarna begonnen we aan de wandeling. Het was een hele mooie wandeling over planken, door een kloof, over een trap van 200 treden en bospaadjes omhoog en omlaag. Op de berg hadden we heel mooi uitzicht en overal sneeuw maakt de omgeving nog mooier! Als pauze gingen we bij een kampvuur worstjes braden. We hebben aardig wat foto's gemaakt. Toen papa een foto van mij maakte op een mooie plek, stapte ik iets te ver naar links en toen stond ik in een zompig moeras… Verder ben ik totaal niet onhandig…

Toen we weer terug waren bij Naava waren we best moe. Na bijna 12 km te wandelen, voelden we onze benen en voeten wel. Dus we gingen weer lekker terug naar huis. De terugweg deed ik lekker mijn ogen dicht. Mijn voeten waren super koud, dus ik deed ook even mijn schoenen en sokken uit.

Uiteraard gingen we nog even langs de Prisma om nieuwe worstjes en marshmallows te halen voor de wandeling morgen. Daarna nog snel langs mijn huis om het een en ander op te halen.

Om 18.30 uur ongeveer waren we dan eindelijk weer in het huisje. Papa zette de sauna aan en we gingen even goed ontspannen.

's Avonds hebben we lekker een stukje zalm gegeten. De rest van de avond doen we helemaal niks. We houden wel stiekem de Aurora app in de gaten.

1. Margriet:
    20 oktober 2019
    Top foto’s!
  2. Lezer:
    21 oktober 2019
    Blijf vooral schrijven. Vanaf de waterkant van de rivier ,bij de gele huisjes heb je mooi zicht op het noorden om noorderlicht te spotten.
    Wij verheugen ons op de winter.Ligt er nog sneeuw onder aan de skihelling?
  3. Opa en oma:
    21 oktober 2019
    ook voor ons goed kijken en mooie foto's maken net zoals tijdens de wandeling.

kus voor alle 3..
    opa en oma