Lekker luieren

12 september 2019 - Rovaniemi, Finland

Vandaag begon de dag lekker rustig. Ik had een beetje uitgeslapen en ging daarna rustig ontbijten. Tijdens het ontbijt ging ik Orange is the new black kijken en nog een beetje uitrusten, want ik was nog steeds erg moe.

Om 12.15 uur was het tijd om naar school te gaan voor een les van Managing Human Resources in combinatie met Event Experience Design. Deze les ging vooral over samenwerken. We kregen een papiertje met persoonlijkheden voor hoe je in een team werkt: Mental, Physical of Emotional. Als je mentally centered bent, denk je vooral logisch na en houd je een overzicht van alles. Als je physically centered bent, denk je voor systematisch en wil je een bepaalde structuur. Als je emotionally centered bent, denk je vooral aan het welzijn van de groep. Nu kon het natuurlijk ook zo zijn dat je combinatie bent.

Dat had ik; ik ben een combinatie van mental en physical. Dit houdt in dat ik een bewuste planner ben. Ik geef meer om het resultaat dan om hoe de groep zich voelt, ik werk het liefst met overzichtelijke tabellen en grafieken en ik zie snel het patroon in allerlei informatie. Dit was volgens het papiertje.

Vervolgens moesten we in de groepjes van het gala evenement bedenken wat onze taken zijn en mogelijke obstakels. Voor deze opdracht kregen we 30 minuten, maar we waren binnen 10 minuten eigenlijk al klaar. Daarna konden we dus even pauze houden gelukkig.

Na de pauze moesten we een samenwerkingsovereenkomst opstellen en oplossingen bedenken voor de mogelijke obstakels.

Na school ging ik lekker naar huis en ging ik voor de laatste keer naar het document (die ene die ik dus moest nakijken) kijken, de laatste dingetjes verbeteren en daarna weer teruggestuurd. Vervolgens ging ik even serie kijken en ondertussen met Claire kletsen.

Ik zat ook te wachten tot papa weer terug was van werk, zodat ik hem even kon bellen i.v.m. zijn verjaardag. Opa Jan en oma Janny waren er ook, dus die heb ik ook nog kort gesproken. Erg leuk!

Rond 17.00 uur zette ik de oven aan, want het duurt 100 jaar voordat die warm is. Verder overdrijf ik niet hoor.  Om 18.00 uur kon ik beginnen met eten koken. Vandaag stonden Zweedse gehaktballetjes op het menu! Tijdens het koken, heb ik nog even kort met Bianca gebeld. Daarna werd ik tijdens het eten gebeld door papa en Merel, omdat ze lieten zien dat papa ons cadeautje openmaakte. Zo werd ik er toch nog bij betrokken, erg fijn!

Na het eten ging ik weer verder met luieren. Om 20.00 uur vond ik toch nog de moed om wat sportoefeningen te doen. Daarna lekker gedoucht. Net belde opa Wim nog even, wat ook weer leuk was.

Ik sluit de avond af met de nieuwe politieserie DNA, ik ben benieuwd!

1. Opa en oma:
    13 september 2019
    Wij vonder het ook leuk om jou te zien en dat je toch bij kon zijn met de cadeaus.. We zagen de gehaktballetjes lekker liggen. opa wilde er ook wel 1.

knuffel en tot de volgende keer.
  2. Miny:
    13 september 2019
    Wat wederom een leuk verhaal.Jij stuurt je medestudenten ook nog .Klasse Leuk dat je de verjaardag van je vader via tel. kon meemaken. Opa Wim vond het ook erg leuk je te spreken.Mijn stem gaat vooruit en ga je gauw weer bellen.Dikke kus😘
  3. Dirk:
    13 september 2019
    Dank lot leuk je te zien op Mn verjaardag