Frozen

24 september 2019 - Rovaniemi, Finland

Vandaag moest Joni naar de dokter, dus ik ging met haar mee. Ze had om 10.20 uur de afspraak en aangezien we nog niet wisten waar het was, gingen we extra vroeg weg.

Toen we bij de dokter waren, wist eerst niemand ons te zeggen waar we heen moesten voor onze afspraak, dus we trokken maar een nummertje voor de infobalie. Bij de infobalie zeiden ze dat we vanzelf werden omgeroepen. Dus wij gingen wachten… en wachten… en wachten… Na 100 jaar gewacht te hebben, werd Joni’s naam geroepen. Joni is in Finland een jongensnaam. Toen wij in de spreekkamer waren, begon de dokter al vrij snel over dat Joni dus een jongensnaam is. Ze zei: "Ik las je dossier en zag dat je de anticonceptiepil gebruikte. Ik schrok daarvan, omdat ik dacht dat je een man was." Nou, Joni en ik hebben ons dood gelachen! Die dokter vroeg zich sowieso af waarom ze dit in Nederland voorschrijven aan mannen... Hilarisch! Uiteindelijk was het een super nutteloze afspraak, best zonde… Maar het was helaas niet anders.

Na de dokter gingen we door naar het zwembad om even lekker te zwemmen. We hebben weer keihard gelachen! En we hebben een eerste echte Finse glimlach gezien; wie had dat gedacht? Er was namelijk een vrouw vandaag (die zien we altijd als we gaan zwemmen) en die ging in het Fins tegen mij praten. Eerst begon ze over hoe koud het water was, althans dat vermoedde ik… Na het zwemmen, gingen we ons omkleden en toen ging die vrouw aan mijn trui voelen en zei denk ik dat het lekker warm was. Toen we wegliepen, zeiden we gedag en toen was ze helemaal gelukkig.

Op de terugweg gingen Joni en ik nog even langs de supermarkt, omdat we deze avond weer gingen eten met z’n allen.

Toen ik thuis was, zou ik met Sven bellen. Maar ik had met mijn slimme hoofd me helemaal vergist in de tijd. In plaats van een uur eerder dacht ik even dat het een uur later was in Nederland dan hier… Om 16.00 uur zou ik wassen, dus dan kwam het bellen niet echt uit en op het moment zelf had Sven nog school, dus jammer genoeg kon het vandaag niet doorgaan. Gelukkig kunnen we morgen wel allebei bellen! Ik verheug me daar al op. Nog 18 dagen!!! Vandaag hebben we een airbnb geboekt in the middle of nowhere in Zweden, super leuk! Er is daar een buiten wc en geen water, dus krijgen we kannen voor drinkwater.

Aan het eind van de middag ging ik dus even een wasje draaien, ik heb nog even Spaans gedaan en daarna kwamen Joni en Bram hier alvast voor de gezelligheid. ‘s Avonds gingen we weer zalm-spinazie lasagne eten. De lasagnebladen waren nogal hard… Oeps! Maar ach joh, wat maakt het uit, lekker knapperig!

Na het eten was het dan zover. We gingen Frozen kijken! Ik was namelijk de enige die hem had gezien… Hoe is het mogelijk? Ik heb hem nu minimaal vier keer gezien, maar het blijft leuk. Ja disney films zijn oké om op deze leeftijd (en alle andere leeftijden) te kijken.

De avond kijk ik nog even HNTM (Holland’s Next Top Model) terug en app ik nog gezellig met Sven. Daarna ga ik lekker slapen!

1. Ada Garssen:
    25 september 2019
    Als je nog tips wilt voor je natuurhuisje ;), leuk wc buiten, dat wordt op een paar plankjes zitten, maar dat ken je!
    dikke kus
  2. Opa en oma:
    25 september 2019
    Niet alles verklappen, Ada. Ik heb nu al plezier om straks te lezen hoe of wat. Lekker buiten douchen .Maar je heb al met al een leuke dag gehad. Vasthouden zo..

Kus opa en oma