The Foreign Reindeer

23 augustus 2019 - Rovaniemi, Finland

(Dit is een super lange blog, sorry!)

Vandaag begon de dag weer lekker vroeg. Om 9.00 uur moest ik in het centrum van Rovaniemi zijn, wat betekende dat ik hier om 8.45 uur ongeveer op de fiets moest stappen. Samen met Fija fietste ik naar het centrum. Het is ongeveer 10 minuutjes fietsen dus we hadden nog tijd om een cappuccino te halen (erg fijn op de vroege morgen). De planning van deze dag stond vrij vol.

We begonnen met een citytour. Leuk idee, maar als ik eerlijk ben totaal niet nodig. Rovaniemi heeft een klein en simpel centrum. Je kan er alles halen wat nodig is en dat is dus ook genoeg, maar een city tour van 3 uur inplannen? Beetje onnodig. Daarnaast heb ik er vorige week met Sven ook al gelopen en gisteren ook nog met Claire, dus het was me al vrij bekend. Maar goed, het idee was leuk en het duurde uiteindelijk ook maar tot 10.15 uur. We wilden met wat meiden in de stad lunchen, maar toen we op de klok keken, leek het ons een minder goed idee.

Toen ik thuis kwam, ging ik even op mijn laptop muziek luisteren en ondertussen kleuren. Ik zette deze keer Spaanse muziek (vooral liedjes van Morat) op, want ik wil natuurlijk wel mijn Spaans op niveau houden voor mijn stage volgend semester. Het is overigens niet dat ik elk woord uit een liedje begrijp hoor, maar soms zoek ik het dan even op en dan leer ik weer wat nieuws.

Om 11.45 uur ging ik tosti eten, omdat ik om 12.15 weer naar een meeting point moest. Om 12.30 uur was het namelijk tijd voor de Erasmus Amazing Student Race. Toen we bij het verzamelpunt waren, werden we verdeeld in acht groepen en aangezien we met ongeveer 100 exchange students zijn, waren de groepen nogal groot. Ik hoorde bij groep 1, wat betekende dat we als eerst naar checkpoint 1 moesten lopen. Er waren acht checkpoints, bij elke moesten we een bepaalde groepsopdracht doen.

Checkpoint 1 → Vlaggenspel: we kregen een blaadje met vlaggen van allerlei landen. Op de bomen in de omgeving waren vlaggen geplakt met een bepaald woord. Wij moesten de juiste vlaggen op de bomen vinden en het bijbehorende woord. Uiteindelijk moesten we met de woorden die we hadden gevonden een zin maken. Voor elk goed woord kregen we een punt. Ook moesten we een groepsnaam bedenken: The Foreign Reindeer

Checkpoint 2 → Groepsfoto: we moesten een originele groepsfoto maken. Wij kozen ervoor om Santa en zijn reindeer na te doen. Mijn sjaal was van de binnenkant wit, dus die diende als baard. Een paar mensen waren de voorkant van een rendier en een paar de achterkant. We hadden twee mensen die Santa optilden en er waren vier mensen (waaronder ik) die de slee speelden.

Checkpoint 3 → Groepsding: hier moesten we een groepsding bedenken, dus bijvoorbeeld een yel, een slogan of een dans. Ik kwam met het idee om op de tekst van Rudolph the red nosed reindeer iets te bedenken, aangezien wij The Foreign Reindeer zijn. Dus daar kwam uit: “We are the foreign reindeer, welcome to our show… We teach you how to reindeer… We will win, let’s gooo…” Maar wat het stomme hieraan was (omdat het mijn idee was), is dat iedereen vond dat ik het dan maar moest zingen… En jullie weten (waarschijnlijk) allemaal dat er maar één iemand is die echt niet kan zingen en dat ben ik! Maar gelukkig kreeg ik een twee anderen zover om met me mee te doen…

Checkpoint 4Guess the word: hier moesten twee mensen woorden die met Finland/Rovaniemi te maken hebben, uitbeelden en de rest moest raden. Deze woorden waren vrij makkelijk, zoals Northern Lights en Midnight Sun

Checkpoint 5Human Compass: hier moesten we acht mensen als kompas neerzetten. Ze moesten naar een bepaalde locatie (deze locatie kregen we alleen in het Fins) wijzen.

Checkpoint 6 → Finse producten: hier moesten we via een foto raden wat voor een product er op de foto stond, we moesten bedenken wat de functie is en ook een creatief idee voor wat het nog meer zou kunnen zijn.

Checkpoint 7 → Dierengeluiden raden: we kregen vijf geluiden te horen en wij moesten raden welk geluid van welk wild dier (uit Finland) was. (Dit is moeilijker dan het klinkt…)

Checkpoint 8 → Foto op de security cam: er was een bewakingscamera waar wij een foto mee moesten maken. De camera maakt om de minuut een foto. Wij gingen weer op de foto zoals op de groepsfoto bij checkpoint 2.

Zoals je waarschijnlijk wel begrijpt, was ik kapot moe na deze middag. Ik had ook veel last van mijn doorkomende verstandskies vanwege al dat praten, maar na eventjes op bed te liggen, zag ik de volgende activiteit wel weer zitten. We moesten namelijk naar Kansan Pubi voor de prijsuitreiking en een borrel. Ik ging samen met Fija hierheen. Eerst was het super saai, want we waren nog met een klein clubje. Maar later kwamen we al snel in contact met een aantal meiden uit China. We deden een quiz in teams en hebben samen gezellig gekletst. Na de prijsuitreiking zijn we samen naar huis gefietst.

Straks kijk ik nog een filmpje met Claire en daarna is het voor mij bedtijd.

1. Sandy:
  4. Rens:
    Leuk lorrie!
  5. Opa en oma:
    24 augustus 2019
    Drukke dag zo maar wel leuk, denk ik..
  6. Miny:
    24 augustus 2019
    Wat een geweldig verhaal.Het is net of we er zelf bijzijn.Klasse en dat zingen!!! Maar al teamgeest dat ze mee doen.Klasse.Je maakt dit nooit weer mee.Geweldig en dan ook nog lekker op tijd je rust nemen..Dikke kus Opa Wim en Miny