Een fijne zondag

1 september 2019 - Rovaniemi, Finland

Vandaag begon ik de ochtend weer lekker rustig (zoals alle ochtenden eigenlijk). Ik ging rustig ontbijten en in bed nog even op mijn telefoon. De hele ochtend heb ik eigenlijk niks uitgevoerd. Ik heb vooral veel gepuzzeld in mijn puzzelboekje. Ik was nogal lui, aangezien ik een vrij korte nacht heb gehad.

‘s Middags ging ik me klaarmaken om F1 te kijken met een paar exchange students in het sportcafé in het centrum. Nu is de race kijken leuk, maar met Fins commentaar moeilijk te volgen. Dus via nu.nl hield ik de liveblog bij, zodat ik wist waar de commentator het waarschijnlijk over had. Het was in ieder geval gezellig.

Na de race kwam ik weer thuis en was het gelijk etenstijd, dus ging ik gelijk koken. Na het eten ging ik eventjes uitbuiken en daarna heb ik een actief half uurtje sportoefeningen gedaan. Dit is dan ook het enige actieve van deze dag…

Om 22.00 uur gingen we weer het noorderlicht proberen te spotten, omdat het nu minder bewolkt was en de kans om het te zien, was hoog. Tijdens het wachten op het noorderlicht gingen Claire en ik maar sterren analyseren. Met een app gingen we kijken hoe een ster heette en bij welk sterrenbeeld die hoorde. Uiteraard hebben we het steelpannetje/de grote beer ook kunnen zien. Helaas hebben we het noorderlicht niet kunnen zien. Van 23.00 uur tot 00.00 uur was het helder en daarna kwam de bewolking weer… Gelukkig ben ik hier nog even en heb ik nog kansen genoeg om het noorderlicht te zien!

1. Miny:
    2 september 2019
    Fijn dat je via nu.nl wat Finse verslaggeving kunt volgen.Kom je als een finnetje terug.met alle sterren die je kent .Alleen in Nederland d zie je ze niet vanwege mist of smog.Fijne maandag. Liefs Opa Oma Miny
  2. Opa en oma:
    2 september 2019
    Je moet wat te doen hebben daar savonds Ik weet niet hoe ik een smiley erin zet., maar een paar lachende zou wel leuk ijn.