Elanden gespot!

22 oktober 2019 - Rovaniemi, Finland

Vandaag begon de dag rustig. Ik ging even aan school werken. Helaas moet dat af en toe ook gebeuren… Als ontbijt aten we kanelbullar, dat was weer lekker.

Rond 10.30 uur gingen we naar de Ranua Zoo. Deze dierentuin is de noordelijkste dierentuin ter wereld en er zijn vooral dieren uit Finland te vinden. Toen we bijna bij de dierentuin waren, zagen we een kudde rendieren. Papa en ik gingen proberen foto's te maken. Op een gegeven moment was papa tevreden en ging hij weer naar de auto. Ik was nog niet tevreden, dus ik ging nog even door. Ik probeerde dichterbij de rendieren te komen, maar ze keerden me elke keer de rug toe. Verdorie! Mijn ouders hebben helemaal dubbel gelegen van het lachen.

Daarna gingen we dus echt naar de dierentuin. Er lag weer lekker wat sneeuw, dus dat was weer heel leuk. De ronde over de dierentuin was ongeveer 2,8 km. We liepen langs allemaal uilen en op een gegeven moment kwamen we bij een uilsoort waar twee uilen naast elkaar in een hokje zaten. Dat vond ik een erg leuk gezicht, dus ik deed een poging om een foto te maken. Het was een leuke dierentuin.

Op de terugweg zagen we elanden! In het wild dus en niet de elanden in de dierentuin. Helaas lukte het niet op een foto te maken, want ze renden al snel weg. Maar het was wel bijzonder. Er waren een stuk of vier elanden.

Rond 15.00 uur waren we terug en gingen we weer even opwarmen. Om 16.00 uur begonnen we aan een kleine wandeling naar de Näköalatorni hier bij Ounasvaara. Het regende op dat moment, dus we gingen nadat we de uitkijktoren hadden beklommen, gelijk weer terug naar ons huisje.

's Avonds heb ik weer even aan school gewerkt. Vanavond hebben we weer een luie avond en hopen we weer op noorderlicht.

1. Miny:
    22 oktober 2019
    Noorderlicht of niet.Jij bent met je verhalen over dierentuin of het rendieren spotten heel uniek en een helder licht aan de horizon met je unieke verslagen.Dun meer als het Noorderlicht.Succes verder en nog weer een fijne dag morgen.Liefs uit Geesteren vooral van je hamster en Silja
  2. Margriet:
    22 oktober 2019
    Jullie doen leuke dingen zeg!! Have fun
  3. Opa en oma:
    24 oktober 2019
    T is toch wat. Steeds je kont naar je toe, maar je ouders hadden pret voor 3..Kunffel opa en oma