Drukte van jewelste

15 augustus 2019 - Rovaniemi, Finland

Wat een dag! Om 9.30 kon ik bij een lichtblauwe fiets kijken. Ik mocht er een stukje op fietsen en dat ging helemaal goed; de versnellingen werken goed, de banden zijn goed de achterrem staat iets te strak, maar de voorrem werkt perfect. Sven en ik waren op de locatie gekomen met de auto, helaas kon de fiets niet in de auto, dus ging ik op de fiets naar mijn kamer. Ik was net onderweg en het begon keihard te regenen… Gelukkig ben ik op de fiets een stuk sneller dan wandelend (zoals gisteren). Maar goed, ondanks de regen was ik super blij met de fiets. Ik dacht dat ik de weg wel wist, maar bij de eerste rotonde wist ik al niet meer welke kant ik op moest. Of nou ja, ik dacht het te weten, maar ik heb gewoon twee keer de verkeerde afslag genomen… Oeps! “Sven… Het duurt iets langer…”

Eenmaal aangekomen, gaven we de fiets een mooi plekje in het fietsenrek en gingen we naar onze eerste winkelbestemming: de Prisma (we lijken wel vaste klant). We stonden netjes geparkeerd en bedachten ons opeens dat we onze pinpas waren vergeten, lekker slim. Gelukkig is Rovaniemi niet heel groot en hoefde we maar een paar minuutjes te rijden naar onze airbnb

Toen we weer terug waren bij de Prisma gingen we een aantal praktische zaken kopen: een dekbed, kussens, prullenbakjes, schoonmaakspullen etc. Vervolgens gingen we de kringloopwinkels van Rovaniemi langs. Rovaniemi liefhebber had in de reacties van mijn blog wat tips gegeven, dus daar baseerden we ons lijstje op. De eerste kringloopwinkel was Kontti. Hier hadden we potentiële nachtkastjes gezien, maar we gingen toch nog verder kijken. De volgende stop zou Vintikki zijn, maar die konden we helaas niet vinden... Dus we gingen door naar de volgende: Tuhattori. Deze kringloop was zo chaotisch dat we er een rondje liepen en binnen tien minuten er weer uit waren. Na deze kringloopwinkels wilden we naar de laatste kringloopwinkel, Toivon Tori, maar onderweg kwamen we opeens Vintikki tegen! De Vintikki was verplaatst naar de andere kant. Die kringloop was vergeleken met de andere wat beter georganiseerd. Achterin stonden de meubels en daar hebben we een goede ladekast gevonden. We eindigde de winkelsessie bij de Jysk: een soort Finse IKEA. Hier hebben we nog een super leuk kastje gekocht, een kleedje, een kussentje en sfeerlampjes.

Met een volgepakte auto gingen we door naar mijn kamer om hem mooi te maken. Sven was zo lief om de kast in elkaar te zetten en ondertussen ging ik even de borden en glazen afwassen die ik bij de recycling room had verkregen. Nu ziet mijn kamer er leuk en gezellig uit en heb ik er een fijn gevoel bij.

Toen mijn kamer helemaal af was, gingen we nog even aan mijn fiets sleutelen. We hadden namelijk verlichting gekocht die Sven er voor me op heeft gezet en bij het kopen van de fiets kregen we een spatbord erbij, dus die heeft Sven er ook opgezet. Alles is nu af en ik kan vanaf maandag met een fijn gevoel in mijn kamer wonen.

Om 18.00 kwamen we weer thuis en vonden het wel tijd om uiteten te gaan. Sven had een leuk eettentje gekozen waar hij had gegeten met vrienden toen hij zijn study abroad ook in Finland deed. We hebben allebei een heerlijke burger gegeten.

En zo hebben we weer een drukke, maar ook leuke dag achter de rug. We sluiten de dag af met een serie in bed en ik denk dat we onze ogen optijd zullen sluiten.

1. Miny:
    15 augustus 2019
    Wat een geweldig leuk verhaal.Hoe krijg ik een gezellige kamer met kringloopspullen.Op zich al een belevenis en ook nog een fiets.Geweldig dat jullie het samen kunnen doen.Dat zullen jullie allebei nooit vergeten.Maar nu wordt het ook echt je eigen huisje in Rovaniemi?Jysk heb je ook in Nederland.Fijn dat je een dekbed hebt. En dan samen ook nog gezellig eten.Straks willen jullie daar niet meer weg ha ha. Meen ik niet hoor.Maar wel leuk je zo te moeten redden.Klasse .Al een studie op zich.Lot geniet verder van alle leuke nieuwe dingen..
    Liefs Opa Oma Miny. Dikke kus ook gr.aan Sven ,jouw trouwe hulp in het begin daar.
  2. Opa Jan:
    15 augustus 2019
    Wat een drukke dag maar wel met een lekker en voldaan gevoel. Heerlijk kun je je straks helemaal aan je studie wijden. Geen fietstas voor de boodschappen of is het te lopen.?
  3. Dirk:
    16 augustus 2019
    Heerlijk lezen zo Lot je schrijft alsof ik er bij ben
  4. Dirk:
    16 augustus 2019
    Je kamer is helemaal top meid,,e hampurliane gegeten! Leuk,!