Dagje uitrusten

16 september 2019 - Rovaniemi, Finland

Vandaag begon de dag lekker optijd. Om 7.15 uur ging ik mijn bed uit, want om 8.15 uur begon de eerste les al. Ik was super moe, want gisteravond was het nogal laat geworden. Dus ik besloot maar eens koffie te drinken. Ja, je leest het goed: koffie, geen cappuccino. Ik ging met mijn koffie rustig ontbijten en pakte een banaan om mee te nemen naar school.

Toen de les begon, wist ik het al: dit gaat nergens over. Als huiswerk moesten we drie ideeën presenteren. Hier is presenteren overigens gewoon hardop voorlezen terwijl je nog in je stoel zit. Dus ik vertelde de ideeën van Fija, Joni, Claire en mij. Hier kregen we feedback op en er werden vragen gesteld. Aan de hand van de feedback moesten we één ding kiezen die we uitgebreider willen uitwerken, dat werd: Frozen II premiere. Het is een origineel idee en past perfect in het klimaat hier. Dit was dan ook het enige nuttige over de les. De rest ging namelijk over een logboek bijhouden (dit doe ik al acht periodes lang in Nederland op school), samenwerken, feedback geven en uhm… tja, dat was het eigenlijk wel.

Tot nu toe zit ik maar te klagen over het onderwijs hier, maar laat ik het even zo bekijken: ik doe altijd mega veel voor school, dus nu is het een uitdaging voor me om een keer niet zoveel te hoeven doen. Laat ik die uitdaging vanaf nu maar aannemen!

Na school ging ik met de meiden nog even lunchen en daarna lekker naar huis. Thuis ging ik serie kijken met Claire en daarna heb ik heel veel chocola gegeten totdat het tijd was om naar de sauna te gaan. Ik zal even eerlijk zijn: vandaag had ik echt niet mijn dag. Ik had geen zin om naar de sauna te gaan, maar ik dacht misschien is het wel ontspannend. Achteraf ben ik blij dat ik ben gegaan. want ja, het was ontspannend.

Na de sauna ging ik eten koken en heb ik mezelf opgesloten op mijn kamer. Ik had even geen zin om gezellig te doen en wilde gewoon lekker zonder contact een beetje met mijn foto’s van gisteren bekijken, filmpje kijken, muziekje, kleuren etc. Dus dat deed ik. Ik heb trouwens wel heel fijn met Sven en Rens geappt.

Ik sluit de avond af met een maskertje en verder de hele avond niks.

1. Merel:
    16 september 2019
    Geniet er inderdaad maar van dat je niet zoveel voor school hoeft te doen, straks is dat weer anders, rustig aan xxx
  2. Miny:
    17 september 2019
    Toch ook leuk te lezen, dat het soms niet leuk is op school maar knap om je er weer overheen te zetten en in actie te komen om ook daar een oplossing voor te hebben.En dan te genieten van je thuis daar.Zoveel ervaring met je schooltijd uit het verleden.
    Succes en heel veel goeds van ons gewenst.Dikke kus.
  3. Opa en oma:
    17 september 2019
    Ach elk onderwijs heeft zn goede en foute kanten.. Gelukkig heb je doordat je daar op school zit wel al mooi het noorderlicht kunnen zie. .En school......is dan maar bijzaak,,(grapje)

smiley smiley
  4. Miny:
    18 september 2019
    Er ging iets fout. Nu opnieuw.De cappuccino bevalt jouw goed .Gelukkig ,maar jouw advies gemberthee te drinken krijgt geen vervolg. Vreselijk vies en ook de kleur trekt me niet aan.
    Maar niettemin jij geniet veel van je nieuwe studie daar met nog uitjes erbij.Ga zo door. Deze reactie hoort bij 18 september.