Het is bijna zover!

9 augustus 2019 - Ruurlo, Nederland

De spanning bouwt op; over drie dagen vertrek ik voor vijf maanden naar Finland. Ik voel een mix van allerlei emoties: enthousiasme, nieuwsgierigheid, trots en plezier, maar ook verdriet en bovenal ontzettend veel zenuwen. Ik heb erg veel zin in het avontuur dat komen gaat; nieuwe mensen ontmoeten, mooie omgeving, een ander klimaat en een andere cultuur. Toch vind ik het ook lastig om voor zo’n lange tijd weg te gaan, omdat ik mijn lieve familie en vrienden moet missen. Ik vind het ook spannend, omdat ik niet weet hoe het allemaal loopt: wie wordt mijn huisgenoot? Hoe geven ze les in Rovaniemi? Heb ik wel interessante vakken gekozen? Eén ding is zeker: ik ga een leuke tijd tegemoet!

Eindelijk heb ik mijn koffers volledig ingepakt en mijn lijstje helemaal afgestreept. En nu alleen nog de dagen aftellen. Om mijn zenuwen onder controle te houden, denk ik na over wat ik allemaal ga ondernemen als ik in het prachtige Lapland ben.

Afgelopen weken heb ik al afscheid genomen van m’n ouders, Merel (zus) en opa & oma. Morgen is het tijd om afscheid te nemen van Rens (broer) en mijn andere opa & oma. Afscheid nemen is voor mij een van de moeilijkste dingen… Maar ik heb heel veel geluk dat via internet zoveel mogelijk is en ik met iedereen contact kan maken. Soms speel ik via whatsapp-videobellen zelfs spelletjes met m’n moeder haha! Gelukkig gaat Sven (vriend) de eerste week met me mee om er een leuke vakantie van te maken en samen de omgeving te verkennen. Van hem hoef ik dus nog geen afscheid te nemen :) Mijn schoonouders brengen ons maandag naar het vliegveld, dus dan zal ik nog van hen afscheid nemen. En dan is het toch echt tijd om te gaan!

Mijn volgende blog is vanuit Finland :)

1. Opa Jan en oma Janny:
    10 augustus 2019
    We gaan je met heel veel interesse volgen. Leuk dat je ons laat meegenieten van je belevenissen. Neem onze “ knuffel” mee. 😀😀😘
  2. Tessa:
    12 augustus 2019
    Komt goed Lorrie je gaat een top tijd te gemoed! Afscheid is moeilijk maar als je daar bent is het het vast waard!! ❤️
    Ik kijk uit naar je verhalen😍!