Arctic Cirlce Hiking Area

21 oktober 2019 - Rovaniemi, Finland

Vandaag gingen we wandelen bij de Arctic Cirlce Hiking Area. Hier ben ik in augustus ook met Sven geweest, alleen toen liep het niet zoals gepland… (Lees hier de blog van die dag!) Vandaag namen we een andere route.

Rond 11.30 uur begonnen we de wandeling. De wandeling duurde ongeveer 9 km. Het was een wandeling over moerassen met planken en ook af en toe een bospaadje. Buiten was het best fris, maar gelukkig gingen we tijdens de pauze weer lekker bij een vuurtje zitten. Deze keer gingen we tosti’s maken en marshmallows eten. We waren eerlijkgezegd gewoon de worstjes vergeten en hadden gelukkig belegd brood mee.

Om ongeveer 15.00 uur waren we weer terug bij de auto en gingen we nog even langs Santa Claus’ Village. Hier gingen we even neuzen bij de souvenirshop, maar het neuzen bleef niet bij neuzen, want ik heb van mijn ouders een leuk Finland vest gekregen!

Na Santa Claus’ Village gingen we weer naar de Prisma. Ja je leest het goed, alweer naar de Prisma… Het hoort er gewoon een beetje bij! Bij de Prisma hebben we even brood en melk gehaald.

Om 17.15 uur haalden we twee vrienden van Fija op bij het station. Fija is namelijk nu in Sint Petersburg, dus ik zou voor haar de sleutel afgeven. We reden naar de studentenflat en ik liet ze daar even de kamer zien.

Om 19.00 uur gingen we lekker eten. Vanavond gaan we nog naar buiten in de hoop het noorderlicht te zien en verder doen we niks meer.

1. Merel:
    Wat een leuke dag weer!
  2. Margriet:
    21 oktober 2019
    Leuk al die mooie wandelingen. En goed dat jullie even bij de Prisma langs zijn gegaan😉
    Hopelijk zien jullie het Noorderlicht! Wel foto doorzetten he!
  3. Opa en oma:
    21 oktober 2019
    Leuk hoor zo. Geen afkickneigingen krijgen straks van de Prisma!!! groetjes opa en oma